Τα τελευταία χρόνια και ιδίως από την περίοδο της οικονομικής κρίσης, ξεκίνησε να κάνει την εμφάνισή του το φαινόμενο της μη καταβολής διοδίων από μεγάλη μερίδα οδηγών. Το κίνημα «δεν πληρώνω» ήταν αυτό που ξεσήκωσε τότε τους οδηγούς και τους παρότρυνε να μην καταβάλουν χρήματα στα διόδια μία τακτική που ακολούθησαν χιλιάδες.
Η λύση ήταν απλή, καθώς κατέβαιναν από το όχημα, σήκωναν την μπάρα και περνούσαν χωρίς… πρόβλημα. Αυτό τουλάχιστον πίστεψαν, αρχικά, οι περισσότεροι.
Ακόμα και σήμερα, πληρώνουν βαριά όσοι πίστεψαν το «Κίνημα Δεν Πληρώνω»…
Για παράδειγμα ο Αρχαιολόγος Γιώργος Θ. ο οποίος ακόμα και σήμερα τρέχει να ξεμπλέξει την… επανάσταση των διοδίων, που επί τρία χρόνια περνούσε από σταθμούς χωρίς να πληρώνει το αντίτιμο.
Μετά από εκατοντάδες «δεν πληρώνω» λοιπόν, πιστώθηκαν στο ΑΦΜ του 427 ευρώ για κάθε μια από τις παραβάσεις, με το πρόστιμο και τις προσαυξήσεις να έχουν αυξήσει το ποσόν στα 21.787 ευρώ.
Τότε είχε μιλήσει στην εκπομπή του Γιώργου Παπαδάκη στον ΑΝΤ1, λέγοντας: «Ήταν μία πράξη κοινωνικής ανυπακοής, την οποία πίστευα ότι συνειδητά έπρεπε να κάνω και αυτό μου έδινε μία αίσθηση ελευθερίας, όταν περνούσα τα διόδια…».
Αρκετοί σταμάτησαν αυτήν την τακτική και ακολούθησαν μία νέα. Η πιο διαδεδομένη έχει να κάνει με το άνοιγμα της μπάρας (π.χ. με e-pass) όπου μπορούν να περάσουν δύο οχήματα, αρκεί το ένα να βρίσκεται κολλημένο πίσω από το άλλο. Την τακτική αυτή ακολουθούν και αναβάτες μοτοσικλέτας κάτι όμως που εγκυμονεί κινδύνους καθώς υπάρχει πιθανότητα να χτυπήσουν.
Η συντριπτική πλειοψηφία πιστεύει πως ακολουθώντας αυτή την τακτική, θα γλιτώσει χρήματα και δε θα έχει κανένα πρόβλημα. Η αλήθεια όμως είναι διαφορετική καθώς η συγκεκριμένη παράβαση βεβαιώνεται με 100 ευρώ χρηματικό πρόστιμο και αφαίρεση διπλώματος και άδειας κυκλοφορίας για 20 ημέρες.
Να σημειώσουμε πως η διαδικασία ταυτοποίησης είναι εύκολη υπόθεση για τις εταιρείες που διαχειρίζονται τους δρόμους, καθώς τα περάσματα των οχημάτων καταγράφονται τόσο όταν εισέρχονται, όσο και όταν αποχωρούν από τον εκάστοτε σταθμό διοδίων.