ΚΟΣΜΟΣ

Αγόρασε έργο τέχνης σε κορνίζα για 4 δολάρια και τώρα μπορεί να το πουλήσει για 250.000!

H αγορά που έκανε μια Αμερικανίδα σε ένα κατάστημα με μεταχειρισμένα είδη στο Νιου Χάμσαϊρ πριν από έξι χρόνια της στοίχισε μόλις 4 δολάρια, όμως δεν αποκλείεται να της αποφέρει έως και 250.000!

Σύμφωνα με τη New York Post, η τυχερή γυναίκα – της οποίας το όνομα δεν έχει γίνει γνωστό – επισκέφθηκε το 2017 ένα κατάστημα μεταχειρισμένων ειδών της εταιρείας Savers, αναζητώντας παλιές κορνίζες που θα μπορούσε να τροποποιήσει και να μεταπωλήσει. Εκεί εντόπισε μέσα σε μια κορνίζα ένα έργο τέχνης που της έκανε εντύπωση, το οποίο τελικά αγόρασε στην τιμή των 4 δολαρίων.

Όπως αποδείχτηκε, το έργο που αγόρασε τόσο φτηνά, χωρίς καν να το πολυσκεφτεί, είναι δημιουργία του Νιούελ Κόνβερς Γουάιθ, ενός από τους γνωστότερους εικονογράφους της Αμερικής, και σύντομα πρόκειται να βγει σε δημοπρασία από τον Οίκο Bonhams Skinner με εκτιμώμενη τιμή μεταξύ 150.000 και 250.000 δολαρίων.

Μετά την αγορά της, η γυναίκα κρέμασε την κορνίζα με τη δημιουργία του Γουάιθ στο τοίχο της κρεβατοκάμαράς της, όπου και παρέμεινε για χρόνια, μέχρι που κάποια στιγμή την αποθήκευσε στην ντουλάπα της. Τον περασμένο Μάιο, ενώ καθάριζε το διαμέρισμά της, βρήκε ξανά την κορνίζα με το έργο τέχνης και αποφάσισε να ικανοποιήσει την περιέργειά της αναζητώντας online τον δημιουργό του.

Αφού πόσταρε μια φωτογραφία του έργου σε μια σελίδα στο Facebook όπου χρήστες μοιράζονται τις ιστορίες τους για παλιά αντικείμενα που ανακάλυψαν κρυμμένα σε παράξενα μέρη, είχε την τύχη να δει την ανάρτησή της μιας συντηρήτρια έργων τέχνης που ήξερε καλά το έργο του Γουάιθ.

Η Λόρεν Λιούς, που είχε κάποτε διοργανώσει μια έκθεση με τα έργα του καλλιτέχνη στο Μουσείο Φάρνσγουορθ, και είχε συνεργαστεί με τον γιο και τον εγγονό του, ήταν σε θέση να αναγνωρίσει το μοναδικό στιλ του. Έτσι ζήτησε να δει από κοντά το έργο και αποφάνθηκε ότι είναι κατά 99% αυθεντικό, και μάλιστα σε εξαιρετικά καλή κατάσταση, δεδομένου ότι αγνοούνταν η τύχη του εδώ και 80 περίπου χρόνια.

Η εν λόγω εικονογράφηση είχε δημιουργηθεί (μαζί με άλλες 3, εκ των οποίων έχει βρεθεί μόνο η μία) για την έκδοση του 1939 του μυθιστορήματος «Ραμόνα» της Έλεν Χαντ Τζάκσον.

«Ο Γουάιθ απεικονίζει με επιδεξιότητα την ένταση ανάμεσα στην Ραμόνα και την αυστηρή θετή της μητέρα, Σενιόρα Μορένο», αναφέρει ο οίκος δημοπρασιών στο site του. Οι ειδικοί που εξέτασαν το έργο πιστεύουν ότι η κορνίζα μέσα στην οποία βρέθηκε η εικονογράφηση ήταν επιλογή του ίδιου του Γουάιθ. Ο καλλιτέχνης επέλεγε κορνίζες με λιτό σχεδιασμό που ήταν φτιαγμένες έτσι ώστε να προστατεύουν τις γωνίες των έργων του καθώς «ταξίδευαν» με το τρένο από το στούντιό του σε εκδότες στη Φιλαδέλφεια ή τη Νέα Υόρκη.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Related posts

Με σύλληψη απειλεί τον Putin η… διχασμένη Ν. Αφρική, εάν συμμετάσχει στη σύνοδο των BRICS

evosmos

Πώς οι Αρχαίοι Έλληνες γοητεύτηκαν από την Αρχαία Αίγυπτο

evosmos

Κορωνοϊός: Θα μπει η Ελλάδα στην «κόκκινη λίστα» των Βρετανών λόγω της αύξησης κρουσμάτων;

evosmos

Leave a Comment