ΕΛΛΑΔΑ

Γιατί οι Έλληνες οδηγοί δεν σέβονται τις διαβάσεις των πεζών;

Η στάση και ο τρόπος που αρκετοί Έλληνες οδηγοί έχουν απέναντι στους πεζούς, ιδιαίτερα στην Αθήνα, είναι ένα ζήτημα που αναδεικνύει σημαντικά προβλήματα στις καθημερινές μετακινήσεις και στη συνολική οδηγική παιδεία/ κουλτούρα της χώρας. Και παρά τις συνεχείς προσπάθειες ευαισθητοποίησης για την ασφαλή και ομαλή συνύπαρξη όλων των χρηστών του δρόμου, η κατάσταση παραμένει προβληματική.

Ειδικότερα στην Αθήνα, αλλά και στις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας, οι πεζοί συχνά αντιμετωπίζουν προκλήσεις που συνδέονται με την έλλειψη σεβασμού από τους οδηγούς. Πολλοί οδηγοί αγνοούν τις διαβάσεις πεζών, ακόμα και σε σημεία με φανάρια, επιδεικνύοντας αδιαφορία για την προτεραιότητα που προβλέπει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Αυτή η συμπεριφορά δεν είναι απλώς ανεύθυνη αλλά επικίνδυνη, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Ένα άλλο φαινόμενο που παρατηρείται συχνά είναι η κατάληψη πεζοδρομίων και διαβάσεων από σταθμευμένα οχήματα. Αυτή η πρακτική αναγκάζει τους πεζούς, συμπεριλαμβανομένων παιδιών, ηλικιωμένων και ατόμων με αναπηρίες, να κατεβαίνουν στον δρόμο για να συνεχίσουν την πορεία τους, θέτοντας τους εαυτούς τους σε κίνδυνο.

Η στάση αυτή έχει βαθιές ρίζες στην έλλειψη κυκλοφοριακής παιδείας αλλά και στην απουσία αυστηρής επιβολής των νόμων. Παρά τις καμπάνιες ενημέρωσης και την παρουσία τροχαίας, οι παραβάσεις παραμένουν συχνές, ενώ η ανοχή ή η επιλεκτική επιβολή προστίμων ενισχύει την αίσθηση ατιμωρησίας.

Υπάρχουν και άλλοι λόγοι που οι πεζοί βρίσκονται συχνά απροστάτευτοι. Οι υποδομές για αυτούς παραμένουν ανεπαρκείς, με τα πεζοδρόμια να είναι συχνά κακοσυντηρημένα, στενά ή ακόμα και ανύπαρκτα. Η έλλειψη ασφαλούς και άνετου χώρου κίνησης επιτείνει την ένταση μεταξύ πεζών και οδηγών.

 Για να αλλάξει αυτή η εικόνα, απαιτείται μια συντονισμένη προσπάθεια από την πολιτεία, την τοπική αυτοδιοίκηση και την κοινωνία γενικότερα. Η αυστηρότερη εφαρμογή των κυκλοφοριακών κανονισμών, η ενίσχυση των υποδομών για τους πεζούς, καθώς και η κυκλοφοριακή εκπαίδευση από μικρή ηλικία είναι καθοριστικά βήματα προς τη βελτίωση της κατάστασης.
 Η ασφάλεια και η αρμονική συνύπαρξη στους δρόμους δεν είναι απλώς ζήτημα νομοθεσίας, αλλά και πολιτισμού. Αν θέλουμε να δούμε την Αθήνα να μεταμορφώνεται σε μια σύγχρονη και φιλική προς τους πεζούς πόλη, θα πρέπει όλοι μας -οδηγοί και πεζοί- να συμβάλλουμε με υπευθυνότητα και σεβασμό.

Το πρόστιμο παράβασης για τον οδηγό που δεν σέβεται τη διάβαση των πεζών τιμωρείται με πρόστιμο 200 ευρώ. Για τον πεζό που διασχίζει δρόμο σε επικίνδυνα σημεία που δεν υπάρχουν κοντινές διαβάσεις,  όταν περνούν με κόκκινο (το γνωστό «Σταμάτη») ή αν περπατούν στο δρόμο ενώ υπάρχει διαθέσιμο πεζοδρόμιο, το πρόστιμο είναι στα 20 ευρώ.

 

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Related posts

ΝΕΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΠΟΡΝΟΓΡΑΦΙΑΣ – ΣΥΝΕΛΗΦΘΗ ΑΝΔΡΑΣ ΠΟΥ ΕΙΧΕ 2.5 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΑΡΧΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΜΟΙΡΑΖΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

evosmos

Συγγνώμη από τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας Νίκο Χαρδαλιά ζήτησε το βράδυ της Κυριακής η «παρουσιάστρια» Ιωάννα Κουσκούση

evosmos

Άργος: Συνελήφθη 41χρονος που κρατούσε παράνομα μετανάστες ως εργάτες γης

evosmos

Leave a Comment