ΚΟΣΜΟΣ

Μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πόσο κρατάνε τελικά;

Τα ερωτήματα για την αγορά ενός αυτοκινήτου είναι πολλά. Και αφορούν την αυτονομία, τις υποδομές φόρτισης, το κόστος αντικατάστασης, αλλά και το πόσο τελικά θα «ζήσουν» οι μπαταρίες. Για το τελευταίο, την απάντηση δίνουν τα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης του εξωτερικού.

Αναλύοντας δεδομένα από 6.300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η έρευνα διαπίστωσε ότι η μπαταρία υποβαθμίζεται περίπου κατά 2,3% ετησίως. Για να έχετε μια ενδεικτική τάξη μεγέθους, ένα αυτοκίνητο που είναι ικανό να διανύσει 500 ηλεκτρικά km, η αυτονομία του θα μειωθεί κατά 11,5 km.

Όπως λοιπόν μας λέει η έρευνα, μετά το πέρας της 8ετίας ή των 160.000 km, όταν και λήγουν οι περισσότερες εγγυήσεις, οι μπαταρίες είναι σε θέση να προσφέρουν κάτι παραπάνω από ικανοποιητική αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ενώ οι μελέτες για την υποβάθμιση των μπαταριών βρίσκονται ακόμη σε αρχικό στάδιο, μια τελευταία έρευνα της Geotab δείχνει ότι η χωρητικότητά τους μειώνεται αργά και μόνο προς το τέλος της ζωής τους παρατηρείται σημαντική μείωση της απόδοσης. 

Παράλληλα, υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές στην ανθεκτικότητα της μπαταρίας μεταξύ των κατασκευαστών. Αναλύοντας δύο από τα παλαιότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Geotab διαπίστωσε ότι το Tesla Model S έχει μέση ετήσια υποβάθμιση 2,3%, ενώ στο Nissan Leaf μειώνεται κατά 4,2% ετησίως.

Η μελέτη καταλήγει σε ένα ενθαρρυντικό συμπέρασμα ότι οι κύκλοι λειτουργίας δεν επηρεάζουν αρνητικά την υγεία της μπαταρίας, εφόσον τα EV επαναφορτίζονται αργά. Η επαναλαμβανόμενη, γρήγορη φόρτιση προκαλεί υψηλές θερμοκρασίες στις μπαταρίες μπορεί να οδηγήσει σε πιο γρήγορη φθορά τους.

Η Geotab διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που οδηγούνται σε ζεστά κλίματα εμφάνισαν σημαντικά ταχύτερο ρυθμό πτώσης στις μπαταρίες τους από εκείνα που οδηγούν σε κλίματα με φυσιολογική θερμοκρασία.

Όσο πιο κρύος είναι ο καιρός, τόσο μικρότερη είναι η αυτονομία. Τέλος, η κατάσταση φόρτισης πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 20% και 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, ενώ όπως προτείνει, η μπαταρία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού πρέπει να είναι πλήρως φορτισμένη.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Related posts

Τα χρήματα που κερδίζουν οι αθλητές στο Παγκόσμιο Κλειστού Στίβου για τις επιτυχίες τους – Τα μετάλλια και οι θέσεις στην πρώτη εξάδα

evosmos

Βοστώνη: Έκαναν εγχείρηση στον εγκέφαλο αγέννητου μωρού για να αντιμετωπίσουν θανατηφόρα γενετική διαταραχή

evosmos

Επίθεση Γ.Αντετοκούνμπο σε Ελλάδα: «Είναι μία χώρα λευκών – Δεν δίνει ευκαιρίες!»

evosmos

Leave a Comment