ΕΛΛΑΔΑ

Το λάθος που κάνουμε όλοι με την βενζίνη

Το κλασικό «φουλάρισμα» του αυτοκίνητου αποτελεί μια τακτική που ακολουθούν αρκετοί οδηγοί, αλλά μπορεί να αποδειχθεί βλαβερή για τον κινητήρα και την τσέπη μας.

Με την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης να φλερτάρει με το όριο των 2 ευρώ, οποιοδήποτε λάθος κατά τη διάρκεια ανεφοδιασμού ενός αυτοκινήτου ή μίας μοτοσυκλέτας μάς κοστίζει και μάλιστα ακριβά.

Με δεδομένο, ωστόσο, ότι η επίσκεψη στην αντλία -όσο επώδυνη και αν είναι- είναι αναπόφευκτη, αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να ακολουθήσουμε μια πολύ διαφορετική στρατηγική, αποφεύγοντας τις όποιες απώλειες.

Μολονότι ο ανεφοδιασμός του αυτοκινήτου τις περισσότερες φορές εκτελείται από εξειδικευμένο προσωπικό, δεν σπανίζουν οι περιπτώσεις που παρουσιάζεται το φαινόμενο της υπερχείλισης καυσίμου.

Ένα ρεζερβουάρ που έχει υπερχειλίσει αυξάνει την πιθανότητα ανάφλεξης ενώ ενέχει και ο κίνδυνος προκληθεί αλλοίωση ακόμα και στο χρώμα του αμαξώματος.

Η ρίψη άφθονου νερού στο σημείο στο οποίο έχει εντοπιστεί η υπερχείλιση μπορεί να αποτρέψει τα χειρότερα, ωστόσο, καλό θα ήταν να αποφύγουμε την όποια υπερβολή ως προς την ποσότητα του καυσίμου που χορηγούμε στο Ι.Χ. μας.

Αύξηση κατανάλωσης καυσίμου
Δεν είναι μυστικό ότι όσο μεγαλύτερο είναι το βάρος του αυτοκίνητου μας, τόσο μεγαλύτερη είναι και η κατανάλωση καυσίμου. Αυτό, ωστόσο, που πολλοί αγνοούν είναι ότι το βάρος του Ι.Χ. μας αυξάνεται όχι μόνο λόγω της τοποθέτησης εντός της καμπίνας και του πορτμπαγκάζ αχρείαστων αντικειμένων, αλλά και λόγω του… φουλαρίσματος του ρεζερβουάρ με καύσιμο.

Σίγουρα, αν χορηγήσουμε 45 λίτρα στο ρεζερβουάρ μας, δεν θα επιφέρει τεράστια αλλαγή στο βάρος του Ι.Χ. μας συγκριτικά με τη χορήγηση – επί παραδείγματι – 20 λίτρων, και η αύξηση στην κατανάλωση δύσκολα θα γίνει αισθητή.

Σε περίπτωση, όμως, που το φουλάρισμα αποτελεί κανόνα, σε βάθος χρόνου η οικονομική επιβάρυνση δεν θα είναι καθόλου αμελητέα.

Ημερομηνία λήξης
Ως γνωστόν, τόσο η βενζίνη όσο και το diesel αποτελούν προϊόντα του πετρελαίου το οποίο μπορεί να αντέξει για εκατομμύρια χρόνια. Όταν, ωστόσο, διυλίζεται σε καύσιμο, χορηγούνται διάφορα πρόσθετα που παρότι βελτιώνουν τη λειτουργία του μοτέρ του Ι.Χ. μας, το καθιστούν ευάλωτο στη ζέστη, το οξυγόνο και την υγρασία.

Εφόσον, λοιπόν, γεμίσουμε το Ι.Χ. μας με καύσιμο και αφήσουμε το τελευταίο αναξιοποίητο στο ρεζερβουάρ επί μήνες, το καύσιμο θα χάσει κάποιες από τις ιδιότητές του, επηρεάζοντας σε μεγάλο βαθμό τη λειτουργία του κινητήρα.

Μεταξύ των κινδύνων που ελλοχεύουν είναι η δυσκολία εκκίνησης του κινητήρα, τα πειράκια, και η ανάπτυξη μικροοργανισμών οι οποίοι μπορεί να φράξουν τα σωληνάκια, τα μπεκ ψεκασμού, την τρόμπα καυσίμου και το φίλτρο.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Related posts

Σάλος με παπά στην Εύβοια: Πήγε για μπάνιο στην παραλία, έβγαλε τα ράσα και γιαγιάδες τον πήραν στο κυνήγι

evosmos

ΚΑΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ! Παίκτες στο Ρουκ Ζουκ είπαν ότι ο Κουτσούμπας είναι τραγουδιστής (Βίντεο)

evosmos

Ξέσπασε “πόλεμος”: Εξώδικο της μητέρας του Παντελή Παντελίδη στον Γιώργο Θεοφάνους – Οι δηλώσεις του συνθέτη για τον αδικοχαμένο τραγουδιστή, που άναψαν “φωτιές”!

evosmos

Leave a Comment