ΕΛΛΑΔΑ

Τόσο καιρό μας καρόϊδευαν: Όσοι πήγαν σήμερα στο μάρκετ… έτριβαν τα μάτια τους με αυτό που είδαν στα ράφια

Στα σούπερ μάρκετ, οι τιμές των προϊόντων προσφοράς μπορεί να πλασάρονται ως συμφέρουσες στους καταναλωτές, αλλά αυτό δεν ισχύει, όπως αποδείχθηκε με τα γιαούρτια της ΦΑΓΕ.

Ειδικότερα, στη μείωση των πωλούμενων ποσοτήτων γιαουρτιού, μειώνοντας ουσιαστικά τα τεμάχια στις πολυσυσκευασίες 2+1 δώρο στα γιαούρτια της, πλέον σε συσκευασίες των δύο τεμαχίων, προχώρησε, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr, η γαλακτοβιομηχανία ΦΑΓΕ.

Η εν λόγω κίνηση έρχεται σε μία χρονική περίοδο, όπου η κυβέρνηση συζητά, αλλά και πιέζει βιομηχανία και σούπερ μάρκετ, για την αλλαγή πολιτικής ως προς τις προσφορές.

Πρόκειται για την πρώτη εταιρεία που προβαίνει στη συγκεκριμένη κίνηση και αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες, δεδομένων των κυβερνητικών πιέσεων, αλλά και της ευρύτερης πίεσης για μείωση των τιμών, με τη διαφορά ότι στην προκειμένη περίπτωση μειώνεται η τιμή, αλλά και μαζί το περιεχόμενο, επομένως πρόκειται για πτώση τιμής ή για ανατίμηση;

Με βάση τον νέο τιμοκατάλογο, που έστειλε σε συνεργαζόμενες αλυσίδες σούπερ μάρκετ η ΦΑΓΕ και υπογράφεται από τη διεύθυνση πωλήσεων της εταιρείας, προκύπτει ότι το γιαούρτι ΦΑΓΕ Total με μέλι σε συσκευασία 2 τεμαχίων των 150 γραμμαρίων, πωλείται σε τιμή χονδρικής (άνευ ΦΠΑ) στα 2 ευρώ, ενώ προηγουμένως η συσκευασία των 2+1 γιαουρτιών (το ένα δώρο), πωλούνταν στα 2,60 ευρώ σε τιμή χονδρικής προς τα σούπερ μάρκετ.

Έτσι, αυτό που προκύπτει πλέον είναι ότι η ΦΑΓΕ από εκεί που στη συσκευασία 2+1 θεωρητικά κοστολογούσε το γιαούρτι με μέλι στα 0,86 ευρώ το τεμάχιο, πλέον το κοστολογεί στο 1 ευρώ το τεμάχιο στη συσκευασία των 2Χ150 γραμμαρίων που φέρνει στην αγορά.

Με τον συγκεκριμένο τρόπο, αφενός πουλάει ακριβότερα ανά τεμάχιο, αφετέρου μπορεί να πουλάει φθηνότερα την συσκευασία των δύο, συγκριτικά με εκείνη των τριών, αλλά η τιμή ανά μονάδα είναι υψηλότερη, που σημαίνει ότι προβαίνει σε ανατίμηση, με όχημα τη μείωση του περιεχομένου στην πολυσυσκευασία.

Νέες και παλιές τιμές στα γιαούρτια που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ

Οι τιμές των γιαουρτιών στα σούπερ μάρκετ

Τα σούπερ μάρκετ – αλλά και το σύνολο των επιχειρήσεων λιανικής – καλούνται να αλλάξουν τον τρόπο που πραγματοποιούν και παρουσιάζουν τις προσφορές στα ράφια τους και αυτό είναι που επιδιώκει να πετύχει η κυβέρνηση στην κατεύθυνση μείωσης του πληθωρισμού.

Σε αυτή την κατεύθυνση, οι πιέσεις έχουν να κάνουν με την αλλαγή του μοντέλου προσφοράς 2+1 ή 1+1 στα ράφια και την παράλληλη πώληση του προϊόντος που βρίσκεται σε πολυσυσκευασία και ως μεμονωμένο προϊόν.

Αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα καλείται να ακολουθήσει τον δρόμο στον οποίο ήδη οδεύουν και άλλα ευρωπαϊκά κράτη, όπου για παράδειγμα από εκεί που η αγορά κινείται με υψηλούς τιμοκαταλόγους, πραγματοποιώντας στη συνέχεια εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες, θα κληθεί να μειώσει τους τιμοκαταλόγους και να πραγματοποιεί μικρότερες προσφορές.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Related posts

Ξεσπά η Μελέτη: Δέχομαι χυδαία και απροκάλυπτη βία επειδή είμαι υποψήφια ευρωβουλευτής

evosmos

«Κόβεται» από τα σχολικά εγχειρίδια κάθε αναφορά στον Πατέρα Αντώνιο

evosmos

Το “τελευταίο αντίο” στη Βάσω Παπανδρέου (Εικόνες)

evosmos

Leave a Comment