Την ώρα που τα καταστήματα των ΕΛΤΑ κατεβάζουν ρολά και οι πολίτες χάνουν την
πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες, η εταιρεία συνεχίζει να πληρώνει αδιάκοπα
προνόμια για στελέχη και προσωπικό, ενώ προστίθενται συνεχώς νέες δαπάνες
που επιβεβαιώνουν το μεγάλο “φαγοπότι”.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες που δεν έχουν ακόμη διαψευσθεί, το
μηνιαίο μίσθωμα για το νέο κτίριο των ΕΛΤΑ στη Λ. Ιωνίας 200 & Ιακωβάτων 61, ιδιοκτησίας της DIMAND Α.Ε., φέρεται να ανέρχεται στα 180.000 ευρώ τον μήνα. Αν ισχύει, πρόκειται για εξωφρενικό ποσό για έναν οργανισμό που επικαλείται «εξυγίανση» και δηλώνει αδυναμία διατήρησης καταστημάτων σε απομακρυσμένες περιοχές.
Και όμως, το νέο αυτό κτίριο πολυτελείας, που παρουσιάστηκε ως “αναγκαία
μετεγκατάσταση”, φαίνεται να εξοπλίζεται με κάθε είδους άνεση. Με την απόφαση
ΑΔΑ: 9Ι8ΝΟΡΡ2-5ΔΙ, η Διεύθυνση Facilities & Real Estate ενέκρινε τη μίσθωση
επαγγελματικών μηχανών NESPRESSO για τις ανάγκες του νέου κτιρίου, συνολικού
κόστους 9.208,08 ευρώ πλέον ΦΠΑ, καθώς και μηνιαία προμήθεια 1.400 μερίδων
καφέ για το προσωπικό και τα στελέχη.
Σαν να μην έφταναν αυτά, με την απόφαση ΑΔΑ: 921ΧΟΡΡ2-Μ90 εγκρίθηκε δαπάνη
1.959,86 ευρώ για τη μίσθωση οχημάτων στελεχών του Ομίλου ΕΛΤΑ, μέσω της
εταιρείας OLYMPIC Εμπορικές και Τουριστικές Επιχειρήσεις Μονοπρόσωπη Α.Ε..
Δηλαδή, ενώ οι πολίτες βλέπουν το ένα κατάστημα μετά το άλλο να κλείνει, οι
“εξυγιαντές” των ΕΛΤΑ φροντίζουν να εξασφαλίσουν εταιρικά αυτοκίνητα και
καφετιέρες για τα στελέχη τους.
Κι όλα αυτά έρχονται να προστεθούν στις ήδη γνωστές αποφάσεις της 3ης
Νοεμβρίου 2025, όπου εγκρίθηκαν 461.223,31 ευρώ για Ασφάλιση Ευθύνης
Στελεχών Διοίκησης (Directors & Officers) προς την INTERAMERICAN (ΑΔΑ:
6ΖΠΓΟΡΡ2-4ΟΩ), 20.842,92 ευρώ για παλαιά ασφάλιστρα ζωής και υγειονομικής
περίθαλψης (ΑΔΑ: 99ΩΥΟΡΡ2-ΔΨΗ), και 42.500 ευρώ για το πρόγραμμα
ασφάλισης προσωπικού (ΑΔΑ: ΨΤ3ΔΟΡΡ2-5ΗΛ). Ενδιάμεσα, αποφασίστηκε και η
μίσθωση λεωφορείων για τη μεταφορά εργαζομένων (ΑΔΑ: ΡΕΣ0ΟΡΡ2-Η4Ζ) και
αποζημιώσεις για βρεφονηπιακούς σταθμούς (ΑΔΑ: 9Ω6ΩΟΡΡ2-ΜΙΑ).
Η εικόνα που αποτυπώνεται είναι πλέον αδιανόητη: οργανισμός υπό “εξυγίανση”
που πληρώνει 180.000 ευρώ μίσθωμα, 9.000 ευρώ για μηχανές Nespresso,
μισθωμένα αυτοκίνητα στελεχών και εκατοντάδες χιλιάδες για ασφαλιστήρια
πολυτελείας. Όλα αυτά την ώρα που οι εργαζόμενοι στις επαρχιακές πόλεις
βλέπουν τα καταστήματα να εξαφανίζονται, οι συντάξεις καθυστερούν, και ο
πολίτης αναγκάζεται να διανύει δεκάδες χιλιόμετρα για μια απλή συναλλαγή.
Κι όμως, αυτή η «πολιτική εξυγίανσης» φέρει τη σφραγίδα του Υπερταμείου
(Growthfund) και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ο “εξυγιαντής”
Κωστής Χατζηδάκης, που διακήρυττε το «νοικοκύρεμα» των δημόσιων οργανισμών,
γνωρίζει ότι τα ΕΛΤΑ ξοδεύουν χιλιάδες ευρώ για καφετιέρες και αυτοκίνητα; Ο
αρμόδιος Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει ενημερωθεί για το πάρτι των
δαπανών;
Στη Διοίκηση του Υπερταμείου, ο Διευθύνων Σύμβουλος Ιωάννης Παπαχρήστου
και ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος Παναγιώτης Σταμπουλίδης δεν
μπορούν να ισχυριστούν άγνοια. Οι αποφάσεις είναι δημόσια αναρτημένες στη
Διαύγεια. Γιατί λοιπόν δεν έχουν παρέμβει; Είναι ανίκανοι να ασκήσουν έλεγχο ή
μήπως υπάρχει δόλος, ένα οργανωμένο σχέδιο απαξίωσης και τελικής εκποίησης
των ΕΛΤΑ προς όφελος τρίτων;
Αντί να περικόψετε δαπάνες πολυτελείας, κλείνετε καταστήματα και στερείτε
από τους πολίτες την πρόσβαση σε βασικές υπηρεσίες. Έτσι επιτυγχάνετε την
“εξυγίανση”; Με επιδόματα, ασφάλειες, αυτοκίνητα, καφετιέρες και προνόμια για
λίγους, την ώρα που ο οργανισμός αιμορραγεί και οι πολίτες πληρώνουν τον
λογαριασμό;
Η αλήθεια είναι πως το άλλοτε εθνικό ταχυδρομείο έχει μετατραπεί σε ιδιωτική
επιχείρηση προνομίων. Ένα σύστημα που λειτουργεί με πολυτέλεια, αδιαφάνεια
και προστασία των λίγων, με την ανοχή εκείνων που υποτίθεται ότι θα το
εξυγίαναν. Αν αυτή είναι η νέα «μεταρρύθμιση» που ευαγγελίζεται το Υπερταμείο
και οι πολιτικοί του προϊστάμενοι, τότε δεν μιλάμε για εξυγίανση των ΕΛΤΑ αλλά για
ένα «σύστημα προνομίων» που θυσιάζει εκατοντάδες καταστήματα για να
συντηρήσει τα προνόμια των εκλεκτών στελεχών του, ενώ η κυβέρνηση σιωπά! ΠΗΓΗ











