ΕΛΛΑΔΑ

Πάλι μπάχαλο τα έκαναν! Δείτε τι καταγγέλουν για τις Πανελλήνιες εξετάσεις και τι ζητούν οι μαθητές

Πάλι μπάχαλο τα έκανε το κράτος των “αρίστων” του Κυριάκου Μητσοτάκη με τις Πανελλήνιες και συγκεκριμένα με τη Βιολογία. Μπέρδεψαν τα παιδιά, τους γέμισαν με αμφιβολίες σε μια κρίσιμη περίοδο της ζωής τους.

Δείτε τι καταγγέλλει ο αδερφός μαθήτριας που έδωσε εξετάσεις:

Ονομάζομαι Ι.Κ. Ο πατέρας μου είναι ο Α. Κ., εκλεγμένος βουλευτής Λευκάδας.

Με την ιδιότητά μου ως αδερφός μαθήτριας της Γ΄ Τάξης του Λυκείου, που συμμετέχει στις Πανελλήνιες Εξετάσεις του τρέχοντος έτους, και με την πεποίθηση ότι η πολιτική εξουσία ασκείται με γνώμονα το κοινό καλό, το σεβασμό στους θεσμούς και στους ανθρώπους και τη δικαιοσύνη, λαμβάνω την τιμή να Σας αναφέρω τα εξής:

Η αδερφή μου, Στεφανία, είναι αριστούχα μαθήτρια της Γ΄ Τάξης του Λυκείου και καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, αλλά και όλων των προηγούμενων σχολικών ετών, αποκλειστικό της μέλημα ήταν η συνεχής και -πολλές φορές- επίπονη μελέτη, σε βάρος ακόμη και της ίδιας της υγείας της, προς το σκοπό της εισαγωγής της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στη σχολή της επιλογής της (Ιατρική Σχολή).

Στις 6-6-2023 εξετάσθηκε στο μάθημα «Βιολογία Προσανατολισμού».

Η διατύπωση του ερωτήματος πολλαπλής επιλογής Α1. είχε ως εξής: «Α. Τα ινίδια χρωματίνης: α. διπλασιάζονται κατά τη μετάφαση. β. είναι ορατά στο οπτικό μικροσκόπιο, γ. αποτελούνται από νουκλεοσώματα. δ. τα συναντάμε στην πρόφαση της κυτταρικής διαίρεσης.».

Σύμφωνα με τη διδακτική ύλη, το παραπάνω ερώτημα επιδεχόταν δύο ορθών απαντήσεων, της απάντησης γ. (ότι τα ινίδια χρωματίνης αποτελούνται από νουκλεοσώματα), αλλά και της απάντησης δ. (ότι τα ινίδια χρωματίνης συναντάμε στην πρόφαση της κυτταρικής διαίρεσης).

Με δεδομένο, όμως, ότι, όπως είχε διδαχθεί, τα ινίδια χρωματίνης δεν αποτελούνται μόνο από νουκλεοσώματα (αλλά και από συνδετικές πρωτεΐνες), επέλεξε την απάντηση δ., την οποία εκτίμησε ορθότερη της γ.

Με έκπληξή της, ωστόσο, διαπίστωσε ότι στις προτεινόμενες απαντήσεις της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων (ΚΕΕ), ορθή επιλογή ήταν η γ.

Δυστυχώς, δεν μπορεί να γίνει αντιληπτός, όχι μόνο από την άνω μαθήτρια, αλλά και από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, ο λόγος για τον οποίο η απάντηση γ. θεωρείται ως μόνη ορθή, τη στιγμή που και η απάντηση δ. ήταν εξίσου ορθή (αν όχι, ακριβολογώντας, ορθότερη της γ.).

Το θέμα είναι υπάρχει έντονο το αίσθημα της αδικίας όχι μόνο σε βάρος της άνω μαθήτριας (αδερφής μου), αλλά και σε βάρος των υπολοίπων συμμετεχόντων στην εξέταση του άνω μαθήματος που έδωσαν την εξίσου ορθή απάντηση δ., δεδομένου ότι αποδεδειγμένα, με βάση τη διδακτική ύλη, υπήρχαν δύο ορθές απαντήσεις, πράγμα που η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων όφειλε να έχει αντιληφθεί πριν θέσει το συγκεκριμένο ερώτημα, προκειμένου να μην υπάρχουν ασάφειες, εξ αιτίας των οποίων ανατρέπεται η επίπονη προσπάθεια τόσων υποψηφίων για επιτυχία στις πανελλαδικές εξετάσεις, ματαιώνονται οι κόποι τους και, τελικά, τίθεται σε κίνδυνο το ίδιο το επαγγελματικό μέλλον τους.

Για το συγκεκριμένο μάθημα, εξάλλου, υπήρξαν και άλλα θέματα, τα οποία ήδη επισημάνθηκαν όχι μόνο από εκπαιδευτικούς και μαθητές, αλλά και από την Πανελλήνια Ένωση Βιοεπιστημόνων, στο δελτίο τύπου της οποίας γινόταν λόγος για προβλήματα στη διατύπωση, ερωτήματα που επιδέχονταν και δεύτερων εναλλακτικών απαντήσεων με βάση τη γενικότητα στη διατύπωση ερωτημάτων, πράγμα που δεν εξασφαλίζει την αναγκαία βαθμολογική διάκριση ανάμεσα στους μαθητές που έχουν εμβαθύνει στη βιολογική γνώση και εκείνους που έχουν τεχνικές δεξιότητες.
Επομένως, θεωρώ επιβεβλημένο προς αποκατάσταση κάθε αδικίας σε βάρος όλων των μαθητών που συμμετείχαν στην εξέταση του παραπάνω μαθήματος, να ληφθούν ως ορθές και οι δύο απαντήσεις επί του επίμαχου ερωτήματος(Α1), πράγμα εξ άλλου που είχε συμβεί, σε αντίστοιχη περίπτωση, και στο παρελθόν, στην εξέταση και βαθμολόγηση του μαθήματος της φυσικής το έτος 2020.

Ευελπιστώ στην άμεση επίλυση του παραπάνω ζητήματος, με δεδομένο ότι το Υπουργείο οφείλει να «στέκεται» δίπλα σε κάθε μαθητή και ειδικά -κατά την τρέχουσα περίοδο των Πανελληνίων Εξετάσεων- δίπλα στους μαθητές που συμμετέχουν σ΄ αυτές, προασπίζοντας τα συμφέροντά τους και σεβόμενο τους κόπους τους, διατηρώντας ταυτόχρονα σε υψηλό επίπεδο τον ίδιο τον θεσμό των πανελληνίων εξετάσεων, του οποίου η αξιοπιστία, δυστυχώς, με περιστατικά, όπως το παραπάνω αναφερόμενο, κλονίζεται.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Related posts

Ανθή Σαλαγκούδη: Το Survivor, οι απειλές και η παρέμβαση του πατέρα της – Η κόρη μου έχει αδικηθεί πολύ

evosmos

Όχι Θεέ μου: Νέο σοκ πριν λίγες ωρες – Νεκρός αλεξιπτωτιστής στην Θεσσαλονίκη, έπεσε στα Βασιλικά

evosmos

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ: ΑΛΒΑΝΟΣ ΛΗΣΤΗΣ ΜΑΧΑΙΡΩΣΕ ΔΕΚΑ ΦΟΡΕΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΣΤΕΙΛΕ ΣΤΗ ΕΝΤΑΤΙΚΗ! ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΚΡΙΣΙΜΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ

evosmos

Leave a Comment