Τα ερωτήματα για την αγορά ενός αυτοκινήτου είναι πολλά. Και αφορούν την αυτονομία, τις υποδομές φόρτισης, το κόστος αντικατάστασης, αλλά και το πόσο τελικά θα «ζήσουν» οι μπαταρίες. Για το τελευταίο, την απάντηση δίνουν τα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης του εξωτερικού.
Αναλύοντας δεδομένα από 6.300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η έρευνα διαπίστωσε ότι η μπαταρία υποβαθμίζεται περίπου κατά 2,3% ετησίως. Για να έχετε μια ενδεικτική τάξη μεγέθους, ένα αυτοκίνητο που είναι ικανό να διανύσει 500 ηλεκτρικά km, η αυτονομία του θα μειωθεί κατά 11,5 km.
Όπως λοιπόν μας λέει η έρευνα, μετά το πέρας της 8ετίας ή των 160.000 km, όταν και λήγουν οι περισσότερες εγγυήσεις, οι μπαταρίες είναι σε θέση να προσφέρουν κάτι παραπάνω από ικανοποιητική αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Παράλληλα, υπάρχουν αξιοσημείωτες διαφορές στην ανθεκτικότητα της μπαταρίας μεταξύ των κατασκευαστών. Αναλύοντας δύο από τα παλαιότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Geotab διαπίστωσε ότι το Tesla Model S έχει μέση ετήσια υποβάθμιση 2,3%, ενώ στο Nissan Leaf μειώνεται κατά 4,2% ετησίως.
Η μελέτη καταλήγει σε ένα ενθαρρυντικό συμπέρασμα ότι οι κύκλοι λειτουργίας δεν επηρεάζουν αρνητικά την υγεία της μπαταρίας, εφόσον τα EV επαναφορτίζονται αργά. Η επαναλαμβανόμενη, γρήγορη φόρτιση προκαλεί υψηλές θερμοκρασίες στις μπαταρίες μπορεί να οδηγήσει σε πιο γρήγορη φθορά τους.
Η Geotab διαπίστωσε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που οδηγούνται σε ζεστά κλίματα εμφάνισαν σημαντικά ταχύτερο ρυθμό πτώσης στις μπαταρίες τους από εκείνα που οδηγούν σε κλίματα με φυσιολογική θερμοκρασία.
Όσο πιο κρύος είναι ο καιρός, τόσο μικρότερη είναι η αυτονομία. Τέλος, η κατάσταση φόρτισης πρέπει να κυμαίνεται μεταξύ 20% και 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, ενώ όπως προτείνει, η μπαταρία κατά τη διάρκεια του ταξιδιού πρέπει να είναι πλήρως φορτισμένη.