Aπό την πλευρά της εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛ.ΑΣ., Κωνσταντίνα Δημογλίδου, επισημαίνει αυτό που λέει η παράγραφος 2, του άρθρου 13 του ΚΟΚ, ότι «ο οδηγός δεν πρέπει να απασχολεί με τίποτα άλλο τα χέρια του την στιγμή που οδηγεί. Σημασία έχει να μην απασχολούνται τα χέρια των οδηγών με κάτι. Δεν έχει αλλάξει κάτι για την ΕΛ.ΑΣ. Οι κλήσεις που βεβαιώνονταν πριν, όταν απασχολείται με κάτι άλλο ο οδηγός, καταγράφονται και τώρα».
«Οτιδήποτε απασχολεί είτε είναι κινητό, είτε κάτι άλλο, είτε είναι ο καφές. Έχει γίνει πολύς λόγος για τον καφέ. Δεν είναι καινούργια διάταξη, αν ένας όμως οδηγεί και κρατά συνεχώς στο ένα χέρι ένα ποτήρι με καφέ, καταλαβαίνετε πως δεν είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στην οδήγηση και να ανταποκριθεί σε κάτι έκτακτο», πρόσθεσε.
Μάλιστα, στην ερώτηση «αν πιει ο οδηγός μία τζούρα από τον καφέ θα κληθεί να πληρώσει πρόστιμο 100 ευρώ;», η εκπρόσωπος Τύπου της ΕΛ.ΑΣ. απάντησε πως «δεν νομίζω πως υπάρχει πολίτης που έχει λάβει τέτοια κλήση. Είναι υπερβολικό αυτό που αναφέρεται. Σημασία έχει να μην απασχολούμε τα χέρια μας την ώρα που οδηγούμε».
Ωστόσο, στην έκθεση με τους παράγοντες απόσπασης της προσοχής των οδηγών, την οποία εκπόνησε για λογαριασμό της Κομισιόν ομάδα από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και το Αυστριακό Εθνικό Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Kuratorium für Verkehrssicherheit KFV), αναφέρεται ότι: «το φαγητό και η κατανάλωση ποτών (μη αλκοολούχων) κατά την οδήγηση μπορούν επίσης να επηρεάσουν τις επιδόσεις οδήγησης, με αποτέλεσμα μεγαλύτερες αποκλίσεις ως προς τη θέση στη λωρίδα και μεγαλύτερους χρόνους αντίδρασης. η κατανάλωση φαγητού συνδέεται με περιορισμένη αλλά σημαντική αύξηση του κινδύνου σύγκρουσης».
Από την πλευρά του, το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας πάει ένα βήμα παρακάτω και επισημαίνει τους κινδύνους όταν η οδήγηση γίνεται με χαμηλή ταχύτητα εκτός ορίου. Παράλληλα αναφέρει πως τα περισσότερα ατυχήματα και παραλίγο ατυχήματα και αφηρημάδα γίνονται κατά την κατανάλωση του φαγητού ή ροφήματος/ποτού, ενώ παραθέτει στοιχεία έρευνας που αποδίδουν στη συνήθεια περισσότερα τρακαρίσματα, τροχαία με πεζούς και παραβιάσεις της διαχωριστικής λωρίδας, συγκριτικά με όσους δεν πίνουν/τρώνε. Σύμφωνα με τα δεδομένα, ένα 50% έως 80% τρώνε και πίνουν στο αυτοκίνητο κατά την οδήγηση.