Εκατοντάδες παραβάσεις διαπράττουν οι οδηγοί ηλεκτρικών πατινιών οι οποίοι αποτελούν «πονοκέφαλο» τόσο για τα ύπολοιπα οχήματα που κυκλοφορούν στα αστικά κέντρα, αλλά και για τους περαστικούς.
Το «δικάβαλο», η οδήγηση χωρίς κράνος, αλλά και η κυκλοφορία σε λεωφόρους είναι οι πιο συχνοί λόγοι για τους οποίους κόβονται τα πρόστιμα από την Τροχαία, που κυμαίνονται από 10 έως 75 ευρώ.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί είναι το γεγονός ότι στη Θεσσαλονίκη έχουν βεβαιωθεί 328 παραβάσεις, το τελευταίο δεκαήμερο, σε οδηγούς ηλεκτρικών πατινιών.
Η αύξηση των ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται πατίνια απασχολεί και τους ειδικούς: «Οπουδήποτε και να πηγαίνεις με ταχύτητες 25 χλμ πρέπει να είσαι υπερβολικά προσεκτικός είναι πάρα πολύ επικίνδυνα», αναφέρει ο Γιώργος Καραμέρης, Μηχανικός Μηχανολόγος και Εκπαιδευτής Ασφαλούς Οδήγησης μιλώντας στον ALPHA.
Παράλληλα, πολλές είναι και οι καταγγελίες από καταστηματάρχες για πατίνια που καβαλάνε τα πεζοδρόμια.
Τους στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας δεν τηρούν ούτε στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας. Τρέχουν ακόμα και με 50 χλμ. ταχύτητα καταγγέλλουν οι κάτοικοι.
Σε κάθε περίπτωση, οι οδήγοι πατινιών πρέπει να σέβονται τους εξής κανόνες:
Υποχρεωτική χρήση κράνους
Απαγόρευση μεταφοράς επιβάτη
Υποχρεωτική κίνηση σε ποδηλατόδρομους αν υπάρχουν
Απαγόρευση κίνηση σε λεωφόρους