ΕΛΛΑΔΑ

ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΕΧΟΥΜΕ, ΛΕΦΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ – ΣΤΟ ΧΕΡΙ Ή ΜΑΓΕΙΡΕΜΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΟΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΓΙΑ ΠΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ – ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΧΡΗΜΑ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ

Η ακρίβεια «χτυπά» και τον τουρισμό καθώς οι τουρίστες, Έλληνες και ξένοι επιλέγουν πλέον να μαγειρεύουν στο δωμάτιο που μένουν ή να τρώνε «fast food» παρά να πληρώσουν σε ένα εστιατόριο.

Για την επίδραση της ακρίβειας στον τουρισμό μίλησε στην ΕΡΤ ο γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), Λευτέρης Κιοσσές.

Η αύξηση του κόστους ζωής έχει ωθήσει πολλούς τουρίστες να προσαρμόσουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες.

Πολλοί τουρίστες, είτε εγχώριοι είτε ξένοι, προτιμούν να μειώσουν τις δαπάνες για γεύματα σε εστιατόρια, επιλέγοντας να μαγειρεύουν στα καταλύματά τους ή να αγοράζουν έτοιμο φαγητό από σούπερ μάρκετ και άλλες πηγές πώλησης.

Αυτή η τάση δεν είναι νέα, καθώς είχε παρατηρηθεί και το προηγούμενο έτος, αλλά φέτος φαίνεται να είναι πιο έντονη» επεσήμανε.

Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ, όπως χαρακτηριστικά τόνισε καταδεικνύει επίσης μια στροφή στις προτιμήσεις των καταλυμάτων.

«Οι τουρίστες δείχνουν προτίμηση για καταλύματα που προσφέρουν τη δυνατότητα μαγειρέματος, όπως εξοχικά σπίτια και τροχόσπιτα, αντί για παραδοσιακά ξενοδοχεία με ημιδιατροφή ή πλήρη διατροφή.

Επιπλέον, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως διακοπές με ιστιοπλοϊκά, όπου οι τουρίστες μπορούν να μαγειρεύουν στα σκάφη τους»

Παρά την ακρίβεια, το φαγητό στην Ελλάδα θεωρείται ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλες χώρες της Δυτικής Ευρώπης και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο κ. Κιοσσές επεσήμανε ότι «οι τιμές στα ελληνικά σούπερ μάρκετ είναι συχνά χαμηλότερες, ιδιαίτερα σε σχέση με χώρες όπως η Γαλλία, η Ισπανία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Αυτή η ανταγωνιστικότητα στις τιμές ενθαρρύνει τους τουρίστες να ψωνίζουν από σούπερ μάρκετ και άλλες πηγές λιανικής πώλησης για να καλύψουν τις ανάγκες τους κατά τη διάρκεια των διακοπών τους».

«Μια ακόμη σημαντική παράμετρος που επηρεάζει τον τουρισμό είναι η έντονη εποχικότητα στην Ελλάδα.

Το καλοκαίρι, τα νησιά της χώρας υποδέχονται πολύ μεγαλύτερο πληθυσμό από ό,τι τον υπόλοιπο χρόνο, γεγονός που ασκεί πίεση στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Τα σούπερ μάρκετ και άλλες επιχειρήσεις λιανικής πρέπει να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες αγαθών για να καλύψουν τις ανάγκες αυτής της περιόδου, κάτι που αποτελεί σημαντική πρόκληση».

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Related posts

Γλυφάδα: Έδεσαν και φίμωσαν 50χρονη, τη βρήκαν τα ανήλικα παιδιά της

evosmos

Κορωνοϊός: Μόνο οκτώ κρεβάτια ΜΕΘ κενά στη Θεσσαλονίκη – 45 στην Αθήνα

evosmos

Θεσσαλονίκη: Κατέληξε ο 29χρονος που δέχτηκε μαχαιριές από ανήλικο Πακιστανό

evosmos

Leave a Comment