ΕΛΛΑΔΑ

Νέο θρίλερ στις ράγες: “Έβαλαν” πάλι 2 τρένα να κινούνται αντίθετα στην ίδια μονή γραμμή

Ένα περιστατικό που θα μπορούσε να καταλήξει σε τραγωδία με τη σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών, γεμάτων επιβάτες, συνέβη το πρωί της Παρασκευής, γεγονός που επιβεβαίωσε ο ΟΣΕ, προκαλώντας έντονη ανησυχία στο επιβατικό κοινό. Το συμβάν εγείρει σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και τον βαθμό του εκσυγχρονισμού του, καθώς και τα μέτρα που έχουν ληφθεί προκειμένου να αποτραπεί η επανάληψη μιας εθνικής τραγωδίας, όπως αυτή που σημειώθηκε στα Τέμπη με τις πολυάριθμες απώλειες.

Το περιστατικό έλαβε χώρα το πρωί, όταν ένα τρένο που κατευθυνόταν προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» παραλίγο να συγκρουστεί με μια άλλη αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Αθήνα. Από τύχη και έγκαιρη παρέμβαση, αποφεύχθηκε η σύγκρουση, καθώς ο σταθμάρχης και ο μηχανοδηγός του τρένου προς το αεροδρόμιο αντιλήφθηκαν ότι είχε δοθεί εντολή αναχώρησης στην αμαξοστοιχία που ερχόταν από το Κιάτο. Τα δύο τρένα σταμάτησαν μόλις 500 μέτρα πριν εισέλθουν σε μονή γραμμή, αποτρέποντας μια πιθανή καταστροφή.

Η Αναλυτική Ανακοίνωση του ΟΣΕ

«Περί τις 09:13 η αμαξοστοιχία 1210, με προορισμό το Αεροδρόμιο, έλαβε σήμα αναχώρησης από τον σταθμό Αθηνών. Ενόσω η αμαξοστοιχία 1210 είχε αρχίσει να κινείται προς τον ΣΣ Αγίων Αναργύρων, έλαβε εντολή από το ΣΚΑ να ξεκινήσει με κατεύθυνση προς ΣΣ Αθηνών η αμαξοστοιχία 1307 προερχόμενη από το Κιάτο.

Ο Σταθμάρχης των Αθηνών και ο μηχανοδηγός της 1210, ακούγοντας την εντολή αναχώρησης που έδωσε το ΣΚΑ στην αμαξοστοιχία 1307, επικοινώνησε ο πρώτος μέσω GSM-R με το ΣΚΑ, όπου και δόθηκε άμεσα εντολή ακύρωσης της εντολής κίνησης της αμαξοστοιχίας 1307 προς ΣΣ Αθηνών, ενώ ταυτόχρονα και ο μηχανοδηγός της 1210 επικοινώνησε μέσω VHF με τον μηχανοδηγό της 1307 και τον ενημέρωσε ότι ήδη κινείται προς ΣΣ Αγίων Αναργύρων.

Ταυτόχρονα σχεδόν ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας 1307 αντελήφθη την κατάσταση και ακινητοποίησε τον συρμό, αμέσως, μόλις είχε εξέλθει του ΣΣ Αγίων Αναργύρων και σε απόσταση 500μ. προτού εισέλθει στην μονή γραμμή.

Στη συνέχεια κατόπιν ενημέρωσης της διοίκησης του ΟΣΕ για το περιστατικό έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:

  • Δόθηκε εντολή διενέργειας πορίσματος για την εξακρίβωση των συνθηκών που έγινε το περιστατικό.
  • Τέθηκε σε αργία και παραπέμφθηκε στο Πειθαρχικό ο σταθμάρχης του ΣΚΑ που έδωσε την εντολή αναχώρησης του 1307.
  • Συγκεντρώθηκε το υλικό των ηχητικών καταγραφών GSM-R και VHF.
  • Ενημερώθηκε η ΡΑΣ και ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το περιστατικό.

Τονίζεται για άλλη μια φορά ότι, η πιστή τήρηση των διατάξεων του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από όλους τους εμπλεκόμενους στην κυκλοφορία των τρένων, ο οποίος περιλαμβάνει πολλαπλές δικλείδες ασφαλείας, αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα της ομαλής διεξαγωγής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

Η Διοίκηση του ΟΣΕ έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για την περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης του προσωπικού, ώστε να αποτρέπονται μεμονωμένα λάθη. Στόχος παραμένει η συνεχής βελτίωση των υπηρεσιών, με απόλυτη προτεραιότητα την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη των επιβατών.»

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Related posts

Εκλογές 2023: Τι ισχύει με την ειδική άδεια των εργαζομένων για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος

evosmos

«Μου έπεσαν όλα τα μαλλιά, μέσα σε μια νύχτα»: Ο Θεοχάρης Ιωαννίδης κοιμήθηκε με μαλλιά και ξύπνησε φαλακρός

evosmos

Μουζάκι: Βρέθηκε η σορός της 43χρονης φαρμακοποιού

evosmos

Leave a Comment