Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προχωρά στην ολοκλήρωση μιας σειράς σημαντικών αλλαγών στη φορολογική διοίκηση, με την αναδιάρθρωση των ΔΟΥ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο αυτής της αναδιοργάνωσης, κάποιες ΔΟΥ θα κλείσουν και ο τρόπος με τον οποίο οι φορολογούμενοι θα συναλλάσσονται με την εφορία θα μετασχηματιστεί ριζικά.
Η προσπάθεια αυτή στοχεύει στη βελτίωση της εξυπηρέτησης μέσω της ψηφιοποίησης των διαδικασιών και της εστίασης σε συγκεκριμένες υπηρεσίες για κάθε τύπο φορολογικής υπόθεσης.
Η αναδιοργάνωση περιλαμβάνει τη δημιουργία του Κέντρου Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρετήσεων (ΚΕΦΟΔΕ) στην Αθήνα, το οποίο θα αναλάβει την εξυπηρέτηση φορολογούμενων για συγκεκριμένες φορολογικές υποθέσεις. Παρόμοιο κέντρο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του στη Θεσσαλονίκη από τον Νοέμβριο.
Η μετάβαση αυτή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής που αποσκοπεί στην ενίσχυση των ψηφιακών υπηρεσιών, δίνοντας τη δυνατότητα στους φορολογούμενους να διεκπεραιώνουν τις συναλλαγές τους με την εφορία εξ αποστάσεως, ελαχιστοποιώντας την ανάγκη για φυσική παρουσία.
ΑΑΔΕ: Οι Μεγάλες Αλλαγές
Οι αλλαγές αφορούν:
- Υποθέσεις φορολογίας εισοδήματος, ΦΠΑ, ειδικών φορολογιών, Μητρώου και εφαρμογής διατάξεων βιβλίων και στοιχείων: Οι φορολογούμενοι στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα εξυπηρετούνται αποκλειστικά από το ΚΕΦΟΔΕ.
- Υποθέσεις μεταβίβασης περιουσίας και φορολογίας κατοχής ακινήτων: Θα διεκπεραιώνονται στα Κέντρα Φορολογίας Κεφαλαίου (ΚΕΦΟΚ) σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
- Οφειλές, επιστροφές και συμψηφισμοί φόρων: Αυτές οι υποθέσεις θα εξυπηρετούνται από τα Κέντρα Βεβαίωσης και Είσπραξης (ΚΕΒΕΙΣ).
- Υποστήριξη για τη χρήση ψηφιακών υπηρεσιών: Θα παρέχεται από τις Υπηρεσίες Φορολογικής Εξυπηρέτησης (ΥΦΕ).
Η εξυπηρέτηση στις ΥΦΕ θα γίνεται μέσω ψηφιακών ραντεβού που θα κλείνονται μέσω της πλατφόρμας myAADE ή της εφαρμογής myAADEapp, ενώ είναι επίσης διαθέσιμη και η φυσική παρουσία. Για επιπλέον υποστήριξη, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν τηλεφωνικά με την ΑΑΔΕ στο 2231621000.