ΕΛΛΑΔΑ

ΣΦΑΛΙΑΡΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ: ΕΙΧΑΜΕ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΑ…

Εκθέτει την κυβέρνηση Μητσοτάκη για την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους ο εκτελεστικός διευθυντής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όπως τόνισε, παρά τις προειδοποιήσεις, οι ελληνικές αρχές δεν αντέδρασαν εγκαίρως για να διασφαλίσουν το σιδηροδρομικό σύστημα της Ελλάδας.

«Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, βλέπαμε πάντα ότι η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των χειρότερων μαθητών, με μάλλον χαμηλές επιδόσεις όσον αφορά την ασφάλεια, την ασφάλεια που μετριέται στον αριθμό των θανατηφόρων ατυχημάτων σε σχέση με το μήκος του δικτύου και τον αριθμό των επιβατικών χιλιομέτρων. Επίσης, έχουμε διαπιστώσει ένα θέμα με τον εθνικό φορέα διερεύνησης, διότι δεν έχουμε λάβει ποτέ καμία έκθεση διερεύνησης», δήλωσε στο Euronews o Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ, εξηγώντας ότι έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου πολλές φορές τα τελευταία χρόνια και ακόμη και η τελευταία έκθεση του 2022 αποκάλυψε μια ζοφερή εικόνα.

Όπως σημειώνει το Euronews, Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δαπανήσει 700 εκατομμύρια ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού συστήματος στην Ελλάδα από το 2014 και έχει προγραμματίσει να διαθέσει άλλα 130 εκατομμύρια ευρώ στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης.

Παράλληλα, η Ελλάδα υποτίθεται ότι θα έπρεπε να έχει θέσει σε λειτουργία το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων από το 2020 στο τμήμα του δικτύου όπου συνέβη το δυστύχημα, αλλά αυτό δεν έγινε ποτέ.

«Είναι σίγουρα προβληματικό το γεγονός ότι τα χρήματα δεν δαπανήθηκαν όπως είχε προγραμματιστεί. Και είναι επίσης προβληματικό το γεγονός ότι η θέση σε λειτουργία του ευρωπαϊκού συστήματος διαχείρισης της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας αναβλήθηκε τώρα για το 2023», τόνισε ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων.

Στο ερώτημα αν θα μπορούσε αυτό το «ανθρώπινο λάθος» να είχε αποφευχθεί εάν το αυτόματο σύστημα είχε τεθεί σε εφαρμογή όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί, απάντησε:

«Δεν γνωρίζουμε ποια ήταν η πραγματική αιτία του δυστυχήματος. Αλλά τα συστήματα αυτά υπάρχουν για να μειώνουν τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Και τέτοια συστήματα μειώνουν δραματικά τον κίνδυνο ανθρώπινου λάθους. Έτσι, αν το σύστημα είναι σε λειτουργία, η πιθανότητα για ανθρώπινο λάθος θα είχε μειωθεί δραστικά», υπογράμμισε.

Ο Γιόζεφ Ντοπελμπάουερ, μαζί με άλλους εμπειρογνώμονες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα επισκεφθούν αύριο Τετάρτη την Ελλάδα, προκειμένου να παράσχουν περαιτέρω στήριξη στην Ελλάδα για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων της και τη βελτίωση της ασφάλειάς τους. Ωστόσο, όχι όμως και για τη διερεύνηση του δυστυχήματος, καθώς αυτό πρέπει να το ζητήσει η ελληνική πλευρά.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Related posts

“ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΕΜΠΡΗΣΤΗΣ”, ΔΗΛΩΝΕΙ Ο 45ΧΡΟΝΟΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΗΣ ΠΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΩΤΙΑ ΣΤΟΝ ΑΥΛΩΝΑ – ΤΟΥ ΑΣΚΗΘΗΚΕ ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΣΕ ΒΑΘΜΟ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΟΣ

evosmos

Κορωνοϊός: Μέσα σε μία εβδομάδα αυξήθηκαν κατά 99 οι νοσηλευόμενοι στα νοσοκομεία

evosmos

Ζεφύρι: Ανδρας περιέλουσε με εύφλεκτο υλικό τη σύζυγό του και της έβαλε φωτιά

evosmos

Leave a Comment