ΕΛΛΑΔΑ

«Πάγωσαν» με τον νέο ΚΟΚ: Αφαίρεση διπλώματος και μεγάλα πρόστιμα – Οι παραβάσεις που “τελειώνουν” τους οδηγούς

Η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας είναι απαραίτητη για την ασφάλεια όλων στους δρόμους. Ωστόσο, για τους οδηγούς που επανειλημμένα παραβαίνουν τους κανόνες, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) προβλέπει αυστηρά μέτρα, με το πιο σκληρό να είναι η δια βίου αφαίρεση της άδειας οδήγησης.

Η Σημασία της Οδικής Συμπεριφοράς

Χωρίς κανόνες οδικής κυκλοφορίας, η οδήγηση θα ήταν χαοτική και επικίνδυνη. Οι κανόνες αυτοί υπάρχουν για να διασφαλίσουν την ασφάλεια των οδηγών, των επιβατών και των πεζών, θέτοντας σαφή όρια και υποχρεώσεις για όλους τους χρήστες του δρόμου.

Είδη και Βαρύτητα των Ποινών

Οι ποινές για την παραβίαση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας ποικίλλουν ανάλογα με τη σοβαρότητα της παράβασης. Ενώ κάποιες παραβάσεις τιμωρούνται με διοικητικά πρόστιμα, άλλες είναι τόσο σοβαρές που μπορούν να οδηγήσουν σε αυστηρότερες κυρώσεις, όπως η δια βίου αφαίρεση της άδειας οδήγησης.

Ποιες Παραβάσεις Οδηγούν στη Δια Βίου Αφαίρεση Άδειας

Για να χάσει κάποιος την άδεια οδήγησης για πάντα, πρέπει να διαπράξει συγκεκριμένες σοβαρές παραβάσεις τρεις φορές μέσα σε διάστημα πέντε ετών. Αυτές οι παραβάσεις περιλαμβάνουν:

  • Κατανάλωση αλκοόλ: Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η οποία αυξάνει δραματικά την πιθανότητα ατυχημάτων.

  • Παραβίαση πινακίδας STOP και ερυθρού σηματοδότη: Η μη συμμόρφωση με τα σήματα που ρυθμίζουν την προτεραιότητα και την ασφάλεια στις διασταυρώσεις.

  • Επιδείξεις ικανότητας και αυτοσχέδιοι αγώνες: Επικίνδυνη οδήγηση για εντυπωσιασμό ή συμμετοχή σε αγώνες ταχύτητας.

  • Παράνομες προσπεράσεις: Προσπέραση οχημάτων με τρόπο που θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των άλλων.

Συγκεκριμένα, στον ΚΟΚ αναφέρεται:

«Σε περίπτωση διάπραξης των παραβάσεων που συνδέονται με την κατανάλωση αλκοόλ, των παραβάσεων της πινακίδας Ρ-2( το STOP) και του ερυθρού σηματοδότη, των παραβάσεων που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων (κόντρες, παντιλίκια κ.α.), καθώς και των παραβάσεων των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, η άδεια οδήγησης αφαιρείται δια βίου»

Αλλάζουν όλα στα Διπλώματα Οδήγησης: Ξανά στα θρανία όλοι οι οδηγοί, παλιοί και νέοι

Αντιλαμβανόμενη τις σημαντικές αλλαγές που επηρεάζουν τον κλάδο των μεταφορών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει άμεσες ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό των προϋποθέσεων έκδοσης αδειών οδήγησης εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Εκπαίδευση σε Νέες Τεχνολογίες

Η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει κυρίως στην επιμόρφωση των οδηγών σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας, αυτόνομης οδήγησης και περιβαλλοντικών πρακτικών. Οι σύγχρονες απαιτήσεις στις μετακινήσεις μας καθιστούν αναγκαία την εκπαίδευση και ενημέρωση των οδηγών για τις νέες τεχνολογίες και τα οικολογικά οχήματα, που διαφέρουν σημαντικά από τα αυτοκίνητα της προηγούμενης δεκαετίας.

Η πρόταση της Επιτροπής συνοψίζεται στην ανάγκη για διαρκή ανανέωση και αναβάθμιση των οδηγικών δεξιοτήτων, δίνοντας έμφαση στην οδική ασφάλεια και στις βιώσιμες μεταφορές. Αυτές οι επιμορφώσεις θα πραγματοποιούνται περιοδικά, κυρίως κατά τις φάσεις ανανέωσης των οδηγικών αδειών. Έτσι, όλοι οι οδηγοί, ανεξαρτήτως ηλικίας, θα πρέπει να επιστρέψουν στα «θρανία» για να παραμείνουν ενημερωμένοι.

Η Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου, Karima Delli, υπογράμμισε την αναγκαιότητα ενσωμάτωσης των πρόσφατων τεχνολογικών εξελίξεων στην οδηγική πρακτική, τονίζοντας τη σημασία της συνεχούς ενημέρωσης των οδηγών.

Η Εφαρμογή στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, η εφαρμογή αυτών των νέων διατάξεων θα επιφέρει αλλαγές στις διαδικασίες ανανέωσης των αδειών οδήγησης. Η περιοδικότητα και οι προϋποθέσεις ανανέωσης θα τροποποιηθούν, ενισχύοντας έτσι την οδική ασφάλεια και την οικολογική ευαισθητοποίηση.

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αναμένεται να συζητηθεί εκ νέου και να λάβει την οριστική επικύρωσή της τις επόμενες ημέρες, ανοίγοντας τον δρόμο για έναν πιο ασφαλή και τεχνολογικά εξελιγμένο κλάδο μεταφορών.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Related posts

Τσαβούσογλου: Θέλουμε συνεργασία με την Ελλάδα στην Ανατολική Μεσόγειο

evosmos

Μεγαλώνει όμορφα, παραμένει κούκλα στα 78 της: Η Τόνια Καζιάνη σήμερα, παραμένει μια εντυπωσιακά γοητευτική γυναίκα

evosmos

Ούτε και φέτος θα κάνουμε Απόκριες λένε οι «ειδικοί» – Σχέδιο 2 ταχυτήτων για μάσκες και άλλα μέτρα

evosmos

Leave a Comment