Σε απόγνωση βρίσκονται η καταναλωτές αφού νέες αυξήσεις σε τρόφιμα και άλλα βασικά προϊόντα αναμένεται να δουν (για πολλοστή φορά μέσα σε λίγους μήνες) οι καταναλωτές στα ράφια των σούπερ μάρκετ αλλά και των υπολοίπων καταστημάτων από τον Σεπτέμβριο.
Οι τιμοκατάλογοι που έχουν φτάσει στους λιανεμπόρους με τις νέες τιμές που ισχύουν από το φθινόπωρο, περιλαμβάνουν ανατιμήσεις και σε νέους κωδικούς προϊόντων.
Για νέες αυξήσεις το επόμενο διάστημα σε προϊόντα τους έχουν εξάλλου «προετοιμάσει» τους καταναλωτές και στελέχη πολυεθνικών κολοσσών τροφίμων.
Η ακρίβεια και οι συνεχείς ανατιμήσεις σχεδόν στο σύνολο των προϊόντων και υπηρεσιών που σχετίζονται με την άνοδο τους κόστους ενέργειας πιέζουν ήδη ασφυκτικά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς και οδήγησαν σε νέες καταναλωτικές συμπεριφορές κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022. Συνήθειες που αναμένεται να συνεχιστούν και μάλιστα με μεγαλύτερη ένταση και στο υπόλοιπο του έτους.
Την ίδια στιγμή όπως προκύπτει από της εταιρεία μετρήσεων IRI μειώνονται και οι προωθητικές ενέργειες και προσφορές από πλευράς των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο του έτους οι προσφορές στα σούπερ μάρκετ μειώθηκαν σε σχέση με πέρσι κατά 3,3 μονάδες στα προϊόντα για το σπίτι, κατά 1,9 μονάδες στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής, κατά 1,2 μονάδες στην κατηγορία των ταχυκίνητων κωδικών.