Έκθετη είναι για μια ακόμα φορά η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής, για τις εγκληματικές παραλείψεις και τα κενά ασφαλείας στον σιδηρόδρομο που οδήγησαν στην τραγωδία με 57 νεκρούς στα Τέμπη.
Μετά από την κατάθεση – «κόλαφο» του εμπειρογνώμονα της επιτροπής του τότε Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι αν λειτουργούσε το σύστημα ETCS θα είχε αποτραπεί η σύγκρουση των αμαξοστοιχιών, και δεύτερος ειδικός της ομάδας κατέθεσε ότι δεν θα είχε σημειωθεί το πολύνεκρο δυστύχημα αν βρισκόταν σε λειτουργία το σύστημα πέδησης.
Πρόκειται για τον καθηγητή σιδηροδρομικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Χρήστο Πυργίδη ο οποίος απάντησε σε ερώτηση του Λ. Τσαβδαρίδη αν το ETCS από μόνο του θα μπορούσε να αποτρέψει το δυστύχημα. Όπως σημείωσε ο κ. Πυργίδης, η μετωπική σύγκρουση θα είχε αποφευχθεί καθώς τα τρένα θα σταματούσαν αυτόματα.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το ETCS θα απέτρεπε την σύγκρουση σε περίπτωση που ο σταθμάρχης είχε κάνει λάθος χάραξη, αλλά ακόμα και αν δεν είχε κάνει καθόλου.
Για την ανεξήγητη έκρηξη στα βαγόνια, για την οποία μίλησε νωρίτερα και εμπειρογνώμονας Βασίλης Προφυλλίδης, ο κ. Πυργίδης απαντώντας σε ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ, ανέφερε ότι η Εξεταστική Επιτροπή πρέπει να ερευνήσει τα αίτια της μεγάλης φωτιάς που ξέσπασε μετά την σύγκρουση.
Μετά από την απάντησή του, ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλης Κόκκαλης ζήτησε να κληθούν για κατάθεση οι κρίσιμοι μάρτυρες εμπειρογνώμονες που ορίστηκαν από τον εφέτη ανακριτή και τους συγγενείς των θυμάτων, ωστόσο η ΝΔ επιμένει να απορρίπτει τα συγκεκριμένα πρόσωπα.