ΕΛΛΑΔΑ

Έκανες αυτή την παράβαση; Τέλος το δίπλωμα οδήγησης για 5 χρόνια: Τι προβλέπει ο νέος ΚΟΚ

Νέος ΚΟΚ: Το δίπλωμα οδήγησής τους για πέντε χρόνια θα χάνουν οι οδηγοί, οι οποίοι θα εντοπίζονται υπότροποι σε πέντε σοβαρές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), ενώ για να το πάρουν πίσω μετά το πέρας της πενταετίας, θα πρέπει να επανεξεταστούν. Όλες οι λεπτομέρειες στο xristika.gr.

Αυτό ορίζει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο έχει αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις 28 Φεβρουαρίου 2023.

Συγκεκριμένα, στο άρθρο 61 του σχεδίου νόμου επισημαίνεται ότι σε περίπτωση διάπραξης των συγκεκριμένων παραβάσεων, (οι οποίες έχουν εδω και χρόνια συσχετιστεί με την πιθανότητα πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου), για τρίτη φορά μέσα σε διάστημα πέντε ετών, η άδεια οδήγησης θα αφαιρείται για 5 έτη και ο παραβάτης θα υποχρεούται σε εκπαίδευση και εξέταση για την επαναχορήγησή της. Οι παραβάσεις που μπορούν να στερήσουν επί μακρόν το δίπλωμα των οδηγών συνδέονται με:

την κατανάλωση αλκοόλ,
την παραβίαση πινακίδας STOP
την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη,
τις παραβάσεις που συνδέονται με την επίδειξη ικανότητας, εντυπωσιασμού, ανταγωνισμού ή την τέλεση αυτοσχέδιων αγώνων, καθώς και
τις παραβάσεις των διατάξεων με τις οποίες ορίζεται ο τρόπος προσπέρασης οχημάτων (αντικανονική προσπέραση).Να σημειωθεί ότι ο προηγούμενος νόμος του 2018 όριζε ότι σε αυτές τις περιπτώσεις ο οδηγός έχανε το δίπλωμά του δια παντός. Ωστόσο η έκθεση συνεπειών της προτεινόμενης ρύθμισης σημειώνει ότι η πενταετής αφαίρεση της άδειας και η επαναχορήγησή της μέσω της διαδικασίας εκπαίδευσης και εξέτασης του Σ.Ε.Σ.Ο αποτελεί ρεαλιστικότερη προσέγγιση επιβολής ποινής στις περιπτώσεις υποτροπής ορισμένων παραβάσεων του ΚΟΚ από την δια βίου αφαίρεση της άδειας οδήγησης.Στο σχέδιο νόμου μάλιστα δίνεται και αναδρομική ισχύ στη συγκεκριμένη δάταξη ώστε να καλύπτει και τους παραβάτες οδηγούς που έχουν διαπράξει τρεις από τις προαναφερθείσες παραβάσεις μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 28 του ν. 4530/2018.Επιπλέον με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, καταργείται η πρόβλεψη περί προσαύξησης των διοικητικών προστίμων του Κ.Ο.Κ. ανάλογα με το φορολογητέο εισόδημα του παραβάτη οδηγού, η οποία υπήρχε στον νόμο του 2018 χωρίς ωστόσο να ακολουθήσει η εφαρμοστική Κοινη Υπουργική Απόφαση.
Με αυτόν τον τρόπο – όπως σημειώνεται – αίρονται οι επιφυλάξεις της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής για την αντισυνταγματικότητα της εν λόγω διάταξης και τα πρακτικά προβλήματα στην υλοποίησή της.

Βάσει της καταργούμενης ρύθμισης οριζόταν ότι τα καθοριζόμενα διοικητικά πρόστιμα προσαυξάνονται κατά 100%, αν ο παραβάτης με βάση την πιο πρόσφατη πράξη διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος έχει ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα από 50.001 ευρώ έως 100.000 ευρώ και κατά 200%, αν ο παραβάτης έχει καθαρό ετήσιο φορολογητέο εισόδημα άνω των 100.000 ευρώ.

Νέος ΚΟΚ: Αλλαγές σε εξεταστές και ιατρικές εξετάσεις μετά το αλαλούμ
Την επαναφορά της δυνατότητας ιατρικών εξετάσεων υποψηφίων οδηγών και οδηγών και σε κρατικά νοσηλευτικά ιδρύματα επαναφέρει το σχέδιο νόμου, ύστερα από το αλαλούμ που προκάλεσε η σχετική απαγόρευση που είχε φέρει η ηγεσία του υπουργείου με τον νόμο που ψηφίστηκε το 2021.

Το πρόβλημα δημιουργήθηκε καθώς οι υποψήφιοι οδηγοί και οδηγοί επρεπε να εξετάζονται μόνο από ιδιώτες ιατρούς, καθόσον καταργήθηκε η δυνατότητα εξέτασής τους από ιατρούς κρατικών νοσηλευτικών ιδρυμάτων ή κρατικών κέντρων υγείας.

Αυτό έχει επιφέρει ως συνέπεια, κάτοικοι περιοχών της χώρας, στις οποίες δεν υφίστανται διαθέσιμοι ιδιώτες ιατροί των απαιτούμενων ειδικοτήτων, να αναγκάζονται να μετακινούνται σε όμορες περιοχές προκειμένου να εξεταστούν.

Με την προτεινόμενη διάταξη προβλέπεται εκ νέου η δυνατότητα ιατρικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών και οδηγών και από ιατρούς κρατικών νοσηλευτικών ιδρυμάτων ή κρατικών κέντρων υγείας στο πλαίσιο της ολοήμερης λειτουργίας τους (απογευματινά ραντεβού) σε περιοχές της χώρας που δεν υφίστανται διαθέσιμοι ιδιώτες ιατροί των απαιτούμενων ειδικοτήτων.

Παρέχεται δε η δυνατότητα, η ιατρική εξέταση να διενεργείται στα τοπικά κρατικά νοσηλευτικά ιδρύματα στο πλαίσιο της λειτουργίας των τακτικών εξωτερικών ιατρείων, σε περιοχές της χώρας όπου δεν υφίστανται διαθέσιμοι ιατροί των απαιτούμενων ειδικοτήτων, είτε ιδιώτες είτε κρατικών δομών υγείας κατά την ολοήμερη λειτουργία τους (απογευματινά ραντεβού) ή δεν πραγματοποιείται ολοήμερη λειτουργία (απογευματινά ραντεβού).

Επίσης με άλλο άρθρο που αφορά τις εξετάσεις οδήγησης, προβλέπεται ο ορισμός, ως επιτηρητών θεωρητικής εξέτασης, υπαλλήλων όλων των Υπηρεσιών της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, με απόφαση του Περιφερειάρχη καθώς επίσης και η απασχόληση ως εξεταστών πρακτικής δοκιμασίας και δημοσίων υπαλλήλων κατηγορίας ΔΕ εφόσον ο αριθμός των εγγεγραμμένων εξεταστών δεν επαρκεί για την κάλυψη του έργου που ανατίθεται σε αυτούς.

Το τελευταίο, όπως επισημαίνεται, «προωθείται στο πλαίσιο της διασφάλισης της ομαλής τέλεσης του έργου των πρακτικών δοκιμασιών υποψηφίων οδηγών και οδηγών και της εξυπηρέτησης των ενδιαφερομένων, δεδομένου και ότι οι Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών ανά την επικράτεια αντιμετωπίζουν έντονες δυσκολίες στην τέλεση του έργου αυτού, ως συνέπεια της έλλειψης επαρκούς αριθμού υπαλλήλων – εξεταστών και της συνεπαγόμενης συσσώρευσης αυξημένου αριθμού υποψηφίων προς εξέταση.

Νέος ΚΟΚ: Τι μπορείτε να οδηγείτε με δίπλωμα κατηγορίας Α και Β
Τι όχημα μπορεί να οδηγήσει κανείς με την Ελληνική Άδεια Οδήγησης Κατηγορίας Β ή Α ή με την Ξένη Άδεια Οδήγησης που κατέχει ο οδηγός ξεκαθάρισε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μετά από πολλά ερωτήματα που κατέθεσαν Έλληνες και ξένοι πολίτες.

Ειδικότερα από την στιγμή που άλλαξε η ελληνική νομοθεσία και πλέον οι νέοι μπορούν να οδηγούν νόμιμα από τα 17 έτη τους και οι κάτοχοι αδειών οδήγησης αυτοκινήτων υπό προϋποθέσεις μπορούν να οδηγούν και δίκυκλα το υπουργείο εξέδωσε σχετική εγκύκλιο ώστε να ξεκαθαρίσει πλήρως το τοπίο και να μην βρεθούν προ εκπλήξεων τόσο οι Έλληνες όσο και οι ξένοι οδηγοί.

Όπως αναγράφει χαρακτηριστικά η εγκύκλιος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: «Τι οδηγείτε με ελληνικό δίπλωμα».

Η κατηγορία άδειας οδήγησης ΑΜ μπορεί να κατέχουν πολίτες με ηλικία άνω των 16 ετών και αφορά Ελαφρύ μηχανοκίνητο δίκυκλο όχημα με κυβισμό κινητήρα ≤ 50 cm³, εάν η διάταξη πρόωσής του περιλαμβάνει κινητήρα εσωτερικής καύσης PI (επιβαλλόμενης ανάφλεξης), μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα οχήματος ≤ 45 km/h και μέγιστη συνεχή ονομαστική ή καθαρή ισχύ ≤ 4000 W.

Επίσης αφορά σε Τρίκυκλο μοτοποδήλατο με κυβισμό κινητήρα ≤ 50 cm³, εάν η διάταξη πρόωσης του οχήματος περιλαμβάνει κινητήρα εσωτερικής καύσης PI (επιβαλλόμενης ανάφλεξης) ή κυβισμό κινητήρα ≤ 500 cm³ εάν περιλαμβάνει κινητήρα εσωτερικής καύσης CI (ανάφλεξης με συμπίεση), μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα οχήματος ≤ 45 km/h, μέγιστη συνεχή ονομαστική ή καθαρή ισχύ ≤ 4 000W, μάζα σε κατάσταση ετοιμότητας προς κυκλοφορία ≤270 kg και έως δύο (2) θέσεις καθίσματος (συμπεριλαμβανομένης της θέσης καθίσματος του οδηγού).

Ελαφρό τετράκυκλο με μέγιστη σχεδιαστική ταχύτητα οχήματος ≤45 km/h, μάζα σε κατάσταση ετοιμότητας προς κυκλοφορία ≤425 kg, κυβισμό κινητήρα ≤ 50 cm³, εάν η διάταξη πρόωσης του οχήματος περιλαμβάνει κινητήρα εσωτερικής καύσης PI (επιβαλλόμενης ανάφλεξης) ή κυβισμό κινητήρα ≤ 500 cm³ εάν περιλαμβάνει κινητήρα εσωτερικής καύσης CI (ανάφλεξης με συμπίεση) και έως δύο (2) θέσεις καθίσματος (συμπεριλαμβανομένης της θέσης καθίσματος του οδηγού).

Όλα τα παραπάνω μπορούν να οδηγηθούν και με την Κατηγορία Άδεια Οδήγησης Β εφόσον πληρούνται και οι δύο προϋποθέσεις:

1.κατοχής της κατηγορίας Β πάνω από 6 έτη,

2.συμπλήρωσης της ηλικίας των 27 ετών.

3.Οδηγείται με Κατηγορία Α1 ή Α2 ή Α.

4.Δεν απαιτείται η κατοχή άδειας οδήγησης για την οδήγηση μοτοποδηλάτων με μέγιστη εκ κατασκευής ανώτατη ταχύτητα έως 25 km/h.

Η κατηγορία οδήγησης Α1 μπορεί να αποκτηθεί από άτομα με ηλικίες άνω των 18 ετών και αφορά σε μοτοσυκλέτα μέγιστου κυβισμού 125 cm3, μέγιστης ισχύος 11 kW (14,96 ίπποι) και λόγο ισχύος προς βάρος μικρότερο από 0,1 kW/kg ή σε Μηχανοκίνητο τρίκυκλο, του οποίου η ισχύς δεν υπερβαίνει τα 15 kW (20,4 ίπποι).

Οδηγείται με Κατηγορία Β, εφόσον έχει χορηγηθεί έως 18-01-2013 και πληρούνται δύο προϋποθέσεις:

1.κατοχής της κατηγορίας ΑΜ πάνω από 4 έτη,

2.κατοχής της Κατηγορίας Β πάνω από 4 έτη

iii. συμπλήρωσης της ηλικίας των 27 ετών.

2.Οδηγείται με Κατηγορία Α2 ή Α.

Η κατηγορία οδήγησης Α2 μπορεί να αποκτηθεί από άτομα με ηλικίες άνω των 20 ετών και αφορά σε μοτοσυκλέτα α μέγιστης ισχύος 35 kW (47,6 ίπποι) και με λόγο ισχύος προς βάρος μικρότερο από 0,2 kW/kg, που δεν προέρχεται από διασκευή άλλης μοτοσικλέτας ισχύος μεγαλύτερης του διπλάσιου της ισχύος της διασκευασθείσας μοτοσικλέτας.

Οδηγείται και με Κατηγορία Α.

Τέλος η κατηγορία οδήγησης Α μπορεί να αποκτηθεί από νέους με ηλικίες 24 ετών ή 22 ετών εφόσον ο υποψήφιος κατέχει 2 έτη την κατηγορία Α2 και αφορά σε μοτοσυκλέτα ή μηχανοκίνητο τρίκυκλο η ισχύς του οποίου υπερβαίνει τα 15 KW (20,4 ίπποι).

Επίσης το τρίκυκλο οδηγείται με Κατηγορία Β εφόσον εκείνη έχει εκδοθεί έως 18-01-2013.

Η κατηγορία οδήγησης Β1 μπορεί να αποκτηθεί από νέους ή νέες άνω των 18 ετών και αφορά σε Τετράκυκλο, εκτός του ελαφρού τετρακύκλου, με μάζα σε κατάσταση έτοιμου προς κυκλοφορία ≤ 450 kg για μεταφορά επιβατών ή ≤ 600 kg για μεταφορά εμπορευμάτων.

Οδηγείται επίσης με Κατηγορία Β.


Η δημοφιλής κατηγορία Β μπορεί να αποκτηθεί από νέους άνω των 18 ετών ή από 17χρονους αλλά η οδήγηση επιτρέπεται με συνοδό και αφορά σε Αυτοκίνητο με μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα μέχρι 3.500 kg για τη μεταφορά έως 8 επιβατών, εκτός από τον οδηγό.

Επιτρέπεται να συνδυάζεται με ρυμουλκούμενο, του οποίου η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα δεν υπερβαίνει τα 750 kg.

Επίσης επιτρέπεται ο Συνδυασμός αυτοκινήτoυ κατηγορίας Β με ρυμουλκούμενο με μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα που υπερβαίνει τα 750 kg και υπό τον όρο ότι η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα του συνδυασμού αυτού δεν υπερβαίνει τα 3.500 kg.

Παράλληλα επιτρέπεται η οδήγηση τετράκυκλου, εκτός του ελαφρού τετρακύκλου, με μάζα σε κατάσταση έτοιμου προς κυκλοφορία ≤ 450 kg για μεταφορά επιβατών ή ≤ 600 kg για μεταφορά εμπορευμάτων.

Η κατηγορία Β με κωδικό 96 μπορεί να αποκτηθεί από άτομα άνω των 18 ετών και αφορά σε συνδυασμό αυτοκινήτoυ κατηγορίας Β με ρυμουλκούμενο με μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα που υπερβαίνει τα 750 kg και η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα του συνδυασμού κυμαίνεται από 3.500 kg έως 4.250 kg.

Η κατηγορία ΒΕ μπορεί να αποκτηθεί από νέους άνω των 18 ετών και αφορά σε συνδυασμό αυτοκινήτoυ κατηγορίας Β με ρυμουλκούμενο ή ημιρυμουλκούμενο με μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα έως 3.500 kg.

Επίσης το παραπάνω οδηγείται και με Κατηγορία C1E ή CE ή D1E ή DE.

Τέλος η κατηγορία Β με κωδικό 121 μπορεί να αποκτηθεί από άτομα άνω των 27 ετών και αφορά σε Μοτοσικλέτα ή μηχανοκίνητο τρίκυκλο κατηγορίας Α1, υπό την προϋπόθεση κατοχής της κατηγορίας Β πάνω από 6 έτη και υποχρεωτικής πρακτικής εκπαίδευσης, διάρκειας τουλάχιστον 5 μαθημάτων.
Τι γίνεται με τις ξένες άδειες οδήγησης

Σε εφαρμογή του άρθρου 94 του ν. 2696/1999 «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας» (Α΄57), λαμβανομένων υπόψη των ανωτέρω σχετικών, και επειδή το Υπουργείο µας γίνεται αποδέκτης πολλών γραπτών και προφορικών ερωτημάτων αναφορικά µε το δικαίωμα οδήγησης οχημάτων στη χώρα µας με ελληνικές και ξένες άδειες οδήγησης, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

Α. Δικαίωμα οδήγησης στην Ελλάδα, ανά κατηγορία ελληνικής άδειας οδήγησης

Στον Πίνακα 1 του Παραρτήματος που επισυνάπτεται, αναφέρονται αναλυτικά τα δικαιώματα οδήγησης στην Ελλάδα με ελληνική άδεια οδήγησης και ανά κατηγορία αυτής, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ.51/2012 (Α΄101). Ο Πίνακας αυτός παρατίθεται προς διευκόλυνση και στην αγγλική γλώσσα.

Β. Δικαίωμα οδήγησης στην Ελλάδα από πολίτες που δεν κατέχουν ελληνική άδεια οδήγησης

1.Δικαίωμα οδήγησης με ξένη εθνική άδεια έχουν οι κάτοχοι ισχύουσας άδειας οδήγησης που έχει εκδοθεί από:

α. Κράτος-μέλος της Ε.Ε., καθώς και από τα κράτη Νορβηγία, Ισλανδία, Λιχτενστάιν, που αναφέρονται στον Πίνακα 2 του Παραρτήματος που επισυνάπτεται. Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (άρθρο 2 και 6 της Οδηγίας 2006/126/ΕΚ, καθώς και την Απόφαση (ΕΕ) 2016/1945 της Επιτροπής για την ισοδυναμία μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης), εκδοθείσες άδειες από τα προαναφερθέντα κράτη που χορηγούνται για οποιαδήποτε κατηγορία ισχύουν και για οχήματα της κατηγορίας ΑΜ (μοτοποδήλατα και ελαφρά δίκυκλα και τετράκυκλα, όπως ορίζονται από τον Κανονισμό 168/2013/ΕΕ).

β. Την Ελβετία και ισχύει ως έχει επί του ελληνικού εδάφους επί 12 μήνες από την είσοδο του/της κατόχου της στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1333/1983 (Α΄31) με τον οποίο κυρώθηκε η «Συμφωνία για αμοιβαία αναγνώριση της άδειας οδήγησης αυτοκινήτων και μοτοσικλετών μεταξύ της Ελλάδας και της Ελβετίας». Μετά την πάροδο 9 μηνών από την είσοδό του/της κατόχου στην Ελλάδα, μπορεί να αιτηθεί τη μετατροπή της σε αντίστοιχης κατηγορίας ελληνικής άδειας οδήγησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υ.α. 50984/7947/2013 (Β΄3056), εφόσον επιθυμεί να οδηγεί στην Ελλάδα και μετά το δωδεκάμηνο παραμονής του/της στη χώρα μας.

γ. Τη Σερβία, την Αλβανία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και ισχύει ως έχει επί του ελληνικού εδάφους έως ότου οι κάτοχοι της αποκτήσουν τη συνήθη διαμονή στην Ελλάδα. Μετά την απόκτηση της συνήθους διαμονής στην Ελλάδα οι κάτοχοί της, εφόσον επιθυμούν να οδηγούν στην Ελλάδα, οφείλουν να τις μετατρέψουν σε ελληνικές σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υ.α. 50984/7947/2013 (Β΄3056).

δ. Συμβαλλόμενο κράτος στη Σύμβαση της Βιέννης (άρθρο 94§3(δ) του ΚΟΚ), εφόσον οι κάτοχοι δεν έχουν την κανονική τους διαμονή στην Ελλάδα και η άδεια είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του Παραρτήματος 6 «Εθνική Άδεια Οδήγησης» του ν. 4266/2014 (Α΄135). Κατά την έκδοση της παρούσας τα συμβαλλόμενα κράτη αναφέρονται στον Πίνακα 4 του Παραρτήματος που επισυνάπτεται. Επισημαίνεται ότι ο επικαιροποιημένος πίνακας (σε πραγματικό χρόνο) με τα κράτη που έχουν προσχωρήσει στη Σύμβαση της Βιέννης μπορεί να αναζητείται στην επίσημη ιστοσελίδα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών στο σύνδεσμο:
ε. Τρίτη χώρα, εφόσον οι κάτοχοί της είναι μέλη διπλωματικών αποστολών και προξενικών αρχών, μέλη Διεθνών Οργανισμών και Γραφείων Διεθνών Οργανισμών στην Ελλάδα, καθώς και τα μέλη των οικογενειών των ανωτέρω που είναι ήδη κάτοχοι άδειας οδήγησης και υπό την προϋπόθεση ότι είναι υπήκοοι τρίτων χωρών, πλην των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Νορβηγίας, της Ισλανδίας ή του Λιχτενστάιν και κάτοχοι Δελτίου Ταυτότητας εκδοθέντος από τη Διεύθυνση Εθιμοτυπίας του Υπουργείου Εξωτερικών. Η ισχύουσα άδεια οδήγησης πρέπει να συνοδεύεται από βεβαίωση της εκδούσας αρχής, για το δικαίωμα οδήγησης οχήματος βάσει των κατηγοριών που κατέχουν, επίσημα μεταφρασμένης (άρθρο 94§3(στ) του ΚΟΚ).

στ. Κράτος στο οποίο δεν εκδίδεται διεθνής άδεια οδήγησης, εφόσον οι κάτοχοι της δεν έχουν τη συνήθη τους διαμονή στην Ελλάδα και μόνο για τα παρακάτω οχήματα: μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, μηχανοκίνητων τρικύκλων, τετρακύκλων και επιβατικών αυτοκινήτων. Για την οδήγηση των υπόψη οχημάτων από τους/τις ανωτέρω απαιτείται η κατοχή ισχύουσας εθνικής άδειας των αντίστοιχων κατηγοριών υπό την προϋπόθεση ότι συνοδεύεται από επίσημη μετάφρασή της στην ελληνική ή αγγλική γλώσσα (άρθρο 94§3(ζ) του ΚΟΚ).

ζ. Τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, τον Καναδά, την Κοινοπολιτεία της Αυστραλίας, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Γιβραλτάρ κατά τη διαμονή (στην περίπτωση αυτή ως διαμονή νοείται τόσο η προσωρινή όσο και η συνήθης διαμονή) των κατόχων τους στην Ελλάδα και για τα παρακάτω οχήματα: μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών, μηχανοκίνητων τρικύκλων, τετρακύκλων και επιβατικών αυτοκινήτων. Για την οδήγηση των υπόψη οχημάτων από τους/τις ανωτέρω απαιτείται η κατοχή ισχύουσας εθνικής άδειας των αντίστοιχων κατηγοριών υπό την προϋπόθεση ότι συνοδεύεται από επίσημη μετάφρασή της στην ελληνική ή αγγλική γλώσσα (άρθρο 94§3(ζ) του ΚΟΚ). Η μετάφραση απαιτείται μόνο στην περίπτωση που οι εγγραφές επί της άδειας οδήγησης δεν είναι στην ελληνική ή αγγλική γλώσσα. Για την κατανόηση των κατηγοριών που κατέχει κάποιος κάτοχος άδειας οδήγησης Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, Καναδά και Κοινοπολιτείας της Αυστραλίας σχετικά πίνακες 5, 6 και 7 του Παραρτήματος αντίστοιχα.

2.Δικαίωμα οδήγησης στην Ελλάδα με διεθνή άδεια οδήγησης έχουν οι κάτοχοι ισχύουσας διεθνούς άδειας οδήγησης, η οποία έχει εκδοθεί από οποιοδήποτε κράτος, εκτός της Ελλάδος και οι οποίοι δεν έχουν τη συνήθη διαμονή τους στην Ελλάδα. Προκειμένου η διεθνής άδεια οδήγησης να έχει ισχύ θα πρέπει να συνοδεύεται από την ισχύουσα εθνική άδεια οδήγησης του κατόχου της.»

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Related posts

Η 26χρονη Ανυσία βγήκε από το νοσοκομείο 44 ημέρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Αισιοδοξία και για την 20χρονη Μυρσίνη που βγήκε από τη ΜΕΘ

evosmos

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΦΡΙΞΤΕ – ΔΕΚΑΤΗ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΗ Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ – ΣΕ ΑΝΟΔΟ ΟΙ ΤΙΜΕΣ ΤΗΣ ΑΜΟΛΥΒΔΗΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ

evosmos

Ο Κ.Λαλιώτης αρχιτέκτονας της νίκης Ν.Ανδρουλάκη στο ΚΙΝΑΛ – Ποιος είναι και τι πρεσβεύει ο διάδοχος της Φ.Γεννηματά

evosmos

Leave a Comment