ΚΟΣΜΟΣ

Καταγγελία εναντίον εφοπλιστών: Πωλούν τα πλοία τους στη Ρωσία ή σε εταιρείες με ασαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς και αποσύρονται από το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου…

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στον Sven Christian Schulz, του Δικτύου Συντακτών Γερμανίας (RND) ο επικεφαλής οικονομολόγος του Institute of International Finance (IIF) στην Ουάσιγκτον, Robin Brooks, επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ότι μπορεί μεν η Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) και τα κράτη της ομάδας G7 να επέβαλαν πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου.
Ωστόσο ο Βλαντιμίρ Πούτιν (Putin) αύξησε τις εξαγωγές πετρελαίου, για να ισοσταθμίσει τη χαμηλότερη τιμή, και συνεχίζει να έχει σημαντικά έσοδα, κάτι που έχει να κάνει και με το γεγονός ότι το πλαφόν των 60 δολαρίων που ετέθη, ήταν πολύ υψηλό.

Χώρες όπως η Ελλάδα, η Κύπρος και η Μάλτα αντιστάθηκαν σθεναρά, όπως λέει ο ίδιος, στην επιβολή χαμηλότερου πλαφόν, ενώ προσθέτει ότι η Δύση δεν μπορεί να κάνει τίποτε για να σταματήσει τις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου στην Κίνα και ότι η Ινδία χρησιμοποιεί για τη μεταφορά του πετρελαίου κυρίως δεξαμενόπλοια ελληνικών εφοπλιστικών εταιρειών.
«Βλέπουμε όλο και πιο συχνά ότι Έλληνες εφοπλιστές πωλούν τα πλοία τους στη Ρωσία ή σε εταιρείες με περίπλοκο και ασαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς και αποσύρονται από το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου.
Στη Μαύρη Θάλασσα το βλέπουμε αυτό σαφέστατα και αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, διότι μόνο αν η Δύση διατηρήσει τον έλεγχο επί του στόλου των δεξαμενόπλοιων, μπορεί να διασφαλίσει ότι τηρείται το πλαφόν στην τιμή.

Το τελευταίο διάστημα ελληνικά δεξαμενόπλοια μεταφέρουν το 45% του ρωσικού πετρελαίου στη Μαύρη Θάλασσα. Η Δύση χάνει τον έλεγχο επί του εμπορίου με τα δεξαμενόπλοια και μάλιστα προς όφελος της Ρωσίας», παρατηρεί ο Robin Brooks.

Στη συνέχεια εξηγεί ότι λόγω της παλαιότητας των ελληνικών δεξαμενόπλοιων, που καθιστά σχεδόν αδύνατη την ασφάλισή τους, οι Έλληνες εφοπλιστές δράττονται της ευκαιρίας να τα πουλήσουν στη Ρωσία έναντι υψηλού οικονομικού ανταλλάγματο.

Οι Ρώσοι, από την πλευρά τους, αν έχουν στην κατοχή τους αυτά τα δεξαμενόπλοια, από τα οποία ήταν εξαρτημένοι έως τώρα, μπορούν να αδιαφορούν για το πλαφόν στην τιμή του πετρελαίου και τις κυρώσεις.
Τέλος, ο οικονομολόγος του IIF υποστηρίζει ότι η Ε.Ε. θα μπορούσε να υπαγορεύσει την πώληση δεξαμενόπλοιων μόνο σε δυτικές εταιρείες και να θέσει το πλαφόν στα 50 δολάρια, καθώς επίσης ότι χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία θα πρέπει να καταστήσουν σαφές στην ελληνική κυβέρνηση ότι είναι αναγκαίο να μειωθεί η τιμή του ρωσικού πετρελαίου.

«Είναι αδιανόητο να αποτυγχάνει αυτό εξαιτίας του βέτο της Ελλάδας», σχολιάζει, τέλος, ο R. Brooks.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Related posts

Νορβηγία: Εκτροχιασμός εμπορευματικής αμαξοστοιχίας κοντά στην πόλη Μπέργκεν

evosmos

Υποβρύχιο Titan: Ο μυστηριώδης ήχος που άκουγαν οι διασώστες – Ανατριχιαστικές λεπτομέρειες

evosmos

Λονδίνο: Πανικός στο μετρό – Επιβάτες εγκλωβίστηκαν σε βαγόνια που ήταν γεμάτα καπνό

evosmos

Leave a Comment