Σύμφωνα με ενημέρωση της διοίκησης προς τους εργαζομένους, η εταιρεία εμφανίζει σημαντικό οικονομικό έλλειμμα, το οποίο είναι ζήτημα επιβίωσης να αντιμετωπιστεί
Λουκέτο σε 160 καταστήματα έως το τέλος του έτους περιλαμβάνει το έκτακτο σχέδιο διάσωσης των ΕΛ.ΤΑ., στα ταμεία των οποίων δεν έμεινε ούτε σεντ μέσα σε τρία χρόνια από την κρατική ενίσχυση των 280 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της ΑΥΓΗΣ, το σχέδιο «αναδιοργάνωσης», όπως το ονομάζει η διοίκηση μετά το «κανόνι» που ανακοίνωσε, περιλαμβάνει συνολικά το κλείσιμο 160 καταστημάτων ανά την Ελλάδα. Τα πρώτα 25 καταστήματα βάζουν λουκέτο την ερχόμενη Δευτέρα 10 Ιουλίου και αφορούν τα καταστήματα Κοκκινιάς, Καλυβίων Θορικού, Αμφιθέας (Π. Φαλήρου 2), Αγίων Αναργύρων, Αγίας Τριάδας Αργολίδας, Πάτρας 4, Ερυθρών Αττικής, Ελευθέριου Θεσσαλονίκης, Δεριγνύ στην Αθήνα, Αργυρούπολης, Χαριλάου στη Θεσσαλονίκη, Κορυδαλλού, Κοντόπευκου, Κολωνακίου, Κηφισιάς (κέντρο), Κάτω Πατησίων (Αθ. 42), Καμινίων, Καλλιθέας 3, Ευκαρπίας Θεσσαλονίκης, Ελληνορώσων, Βυτίνας Αρκαδίας, Νοσοκομείου Ρίου, Παλαίρου Αιτωλοακαρνανίας, Νέας Ιωνίας Βόλου και Νεάπολης Νίκαιας.
Σύμφωνα με την προχθεσινή επίσημη ενημέρωση της διοίκησης προς τους εργαζομένους, η εταιρεία εμφανίζει σημαντικό οικονομικό έλλειμμα λειτουργίας, το οποίο είναι ζήτημα επιβίωσης να αντιμετωπιστεί άμεσα, την ίδια στιγμή που το κεφάλαιο της δημόσιας χρηματοδότησης έχει πλέον εξαντληθεί. Πρόκειται για τα συνολικά 280 εκατ. ευρώ που έλαβε ως ενίσχυση ο οργανισμός τα τρία τελευταία χρόνια μέσω της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου κατά 100 εκατ. ευρώ από το Υπερταμείο στο οποίο ανήκουν οργανικά τα ΕΛ.ΤΑ., καθώς κι άλλα 180 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση για την καθολική υπηρεσία για τα έτη 2013-2021.
Ολα αυτά τα χρήματα έγιναν στην κυριολεξία καπνός, με τα αμείλικτο ερώτημα πού ακριβώς σπαταλήθηκαν, πέρα από το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου, να παραμένει. Το ερώτημα απευθύνεται, φυσικά, πρωτίστως στον επί τέσσερα χρόνια πολιτικό προϊστάμενο των ΕΛ.ΤΑ., τον νυν υπουργό Παιδείας Κυρ. Πιερρακάκη, ο οποίος και χθες τήρησε σιγή ιχθύος. Σιγή, όταν μάλιστα έχει ήδη στην πλάτη του το σκάνδαλο Πάτση αλλά και το Βατερλώ του λεγόμενου ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛ.ΤΑ., που επέτρεψε τον Μάρτιο του 2022 και τη μεγαλύτερη κυβερνοεισβολή που έχει δεχθεί ο οργανισμός.