ΕΛΛΑΔΑ

Προσοχή! Γιατί δεν πρέπει ποτέ να βάζετε δέκα ευρώ βενζίνη στο αυτοκίνητο

Το «φουλάρισμα» ενός αυτοκινήτου πλέον με τις κατακόρυφες αυξήσεις στη βενζίνη αποτελεί πλέον ένα… άπιαστο όνειρο. Ωστόσο, θα πρέπει να γνωρίζουμε πως δεν πρέπει να αφήνουμε για πολύ καιρό το ρεζερβουάρ με μικρές ποσότητες καυσίμου.

Συγκεκριμένα η γήρανση της βενζίνης αποτελεί πρόβλημα ήδη από την εφεύρεση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και χάνει την ποιότητα ανάφλεξής της κατά την κρύα εκκίνηση.

Πότε ξεκινάει η διαδικασία γήρανσης και ποιοι παράγοντες την επηρεάζουν

Η γήρανση της βενζίνης ξεκινά αμέσως μόλις φύγει από το διυλιστήριο. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι βρίσκεται σε καλή κατάσταση χωρίς να χάνει σε ποιότητα από τρεις μήνες έως και έναν χρόνο.

Οι παράγοντες που επηρεάζουν την εξέλιξη της γήρανσής της είναι το πόσο εκτίθεται σε φως και αέρα και ποιες διακυμάνσεις υπόκειται το καύσιμο. Για παράδειγμα η βενζίνη γερνάει πιο γρήγορα σε ανοιχτό παρά σε κλειστό δοχείο. Το ρεζερβουάρ της βενζίνης είναι μια ενδιάμεση κατάσταση. Και αυτό που έχει σημασία είναι πόσος αέρας, δηλαδή πόσο λίγη βενζίνη βρίσκεται μέσα στο ρεζερβουάρ.

Σε περίπτωση που υπάρχει αρκετός αέρας, τα πτητικά συστατικά της βενζίνης που είναι σημαντικά για την κρύα ανάφλεξη διαφεύγουν σταδιακά από την δεξαμενή, γεγονός που την καθιστά βαρύτερη και με μειωμένη ποιότητα στην ανάφλεξη.

Μία άλλη διαδικασία που γίνεται σε μακρά αποθήκευση της βενζίνης είναι η οξείδωση. Οι ακόρεστες ενώσεις του καυσίμου, οι ολεφίνες, αντιδρούν με το οξυγόνο του αέρα, σχηματίζοντας διάφορα οξέα αλλά και πολυμερή που δεν είναι διαλυτά στο καύσιμο. Αυτή η «λάσπη» που σχηματίζεται μπορεί να φράξει αντλίες ή και τα μπεκ, δημιουργώντας πρόβλημα στον κινητήρα.

Άρα όσο περισσότερος είναι ο αέρας στη δεξαμενή, τόσο μεγαλύτερος είναι ο κίνδυνος οξείδωσης. Σε κάθε περίπτωση, είτε οδηγείτε PHEV είτε πρόκειται να αφήσετε το αυτοκίνητό σας για αρκετό διάστημα σε ακινησία, καλό θα ήταν να είναι φουλαρισμένο, έτσι ώστε να έχει την μικρότερη δυνατή ποσότητα αέρα μέσα στο ρεζερβουάρ.

Το κόστος είναι μεγάλο πλέον, αλλά σίγουρα πολύ μικρότερο από τις βλάβες που θα κληθεί να πληρώσει ο οδηγός όταν θα χρειαστεί να εκκινήσει και πάλι το όχημά του.

Οι απόψεις που εκφράζονται στα σχόλια των άρθρων δεν απηχούν κατ' ανάγκη τις απόψεις της ιστοσελίδας μας, το οποίο ως εκ τούτου δεν φέρει καμία ευθύνη. Για τα άρθρα που αναδημοσιεύονται εδώ με πηγή, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο την ιστοσελίδα.‌‌

Related posts

Ενθαρρυντική η εικόνα για τη φθινοπωρινή τουριστική κίνηση- Γιατί η φετινή χρονιά θα είναι καλύτερη εισπρακτικά

evosmos

Αλεξανδρούπολη: Συναυλία μνήμης για “το αηδόνι της Θράκης” Χρόνη Αηδονίδη

evosmos

Μαρία Αγγελικούση: Η πλουσιότερη Ελληνίδα σεμνή και ταπεινή παρολο που βρίσκεται σε κορυφαία θέση της λίστας Forbes

evosmos

Leave a Comment